Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Torsdag 3 Juli 2008 - Karpathos

Dag 14 på Karpathos och dag 15 hemresa och i Göteborg

Onsdag. Som jag sa i tidigare blogg så blev det bara sol och bad denna dag. Vi gick hem från stranden och min sambo gick nästan direkt iväg för att göra lite inköp (bl a hade jag sett en väska jag ville ha men 'velat' hit och dit, och så är han så snäll och går och köper den när jag väl bestämt mig....). Lite annat också som vi inte hade tillräckligt av tills avresan, vatten t ex.

Packade: vissa problem, alltid problem, ska allting få plats, blir det övervikt?

Torsdag: Sista mysig frukost på balkongen. Gjorde oss i ordning och gick ner för att checka ut och vänta på transporten till flygplatsen. Så söt flygplats, ni som varit där vet ju hur det ser ut... finns bara plats för folk för ett flyg i taget efter säkerhetskontrollen. Jobbet på den nya terminalen stod, så vitt vi kunde se, still.
Planet lite försenat, och vår buss var först på flygplatsen, så det blev en lång väntan för oss. Resan hem gick utan problem, men vi hade gärna hoppat fallskärm över Leros när vi passerade ön efter en stund i luften.

Det var med blandade känslor vi åkte hem denna gång. Det är ALLTID likadant när vi varit i Grekland. VI VILL INTE ÅKA HEM!!! Kände så nu också, men i så fall skulle vi åka någonannanstans. Karpathos var mysig, kul och trevlig. Men det saknades något, en extra 'mysfaktor' eller nåt som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Så för mig var 2 veckor perfekt. Har ingen direkt önskan att åka tillbaka. Men visst, om några år eller så när vi kanske ska försöka hitta en restresa och det finns ett kanonerbjudande till Karpathos så varför inte?

Då var det slutbloggat för denna gång. Ser fram emot att läsa andras bloggar om era öden och äventyr denna sommar!

Önskar er alla en trevlig, solig och varm sommar 'wherever you are'.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet