Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Söndag 12 Maj 2013 - Sedona

Dag 14

Blev sent igen så det blev åter igen inte mycket sömn innan det var tid att stiga upp. Var dags att köra Wolfie till jobbet och sen skulle jag ta Sedona runt.
Hittade denna sötnosen.
Gick tvärs över gatan och kom in i denna underbar butik. Har fanns allt! Olika sorters pärlor, bonepipes, pälsskinn, djurben, djurhuven, fjäder, sentråd och allt annat Indianaktigt man kunde tänkas behöva. Blev lite fattigare igen!
Gick upp för backen genom staden, så himla mysigt med dessa westernbyggnader och med de röda bergen runt omkring. Magiskt!
Hittade en stor häst
En liten westernbutik.
Såg de hade revolvrar med det var bara replika, var bara tvungen att säga att jag hade minsann en riktig där hemma. Sa den var från 1853 och han visste då att det var en Colt Navy :)

Hittade någon butik med massa skyltar och var självklart tvungen att köpa en med två revolvrar där det står "Don't tread on me, american iron second amendment".
Efter att ha gått runt i värmen och tagit bilder var det dags att äta. Blev en tacosallad som var sååå god!

Hämtade sen upp Wolfie så körde vi till bergen. Wolfie kom på att vägen dit var lite bökig, fanns anledning att man har stora feta fyrhjulsdrivna monster i Amerikat. Äsch vi må pröve säger jag. Var stort gupp, backiga och guppiga kurvor men minsann så kom Mustangen fram. Började fundera om hyrförsäkringen gällde även offroad...
Sen njöt vi av de röda bergen.
Visst är det vackert?
Utsikt över Sedona
Solen gick ned fort, inte alls som i Sverige.
Var ju tvunget att bli en hoppbild i mörkret.
Sen fick jag ta på lampan i mobilen så vi kom till bilen igen. Körde inom Subway för att ta en macka innan vi körde hemåt.
Tyckte vi kom hem i god tid men när väl man uppdaterat bloggen och gått och lagt sig var klockan redan över ett! Tiden bara rinner iväg!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan