Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Lördag 11 Maj 2013 - Cottonwood

Dag 13

Vi gick upp tidigt efter bara några timmars sömn och styrde Mustangen mot Grand Canyon.
Var mysiga vägar.
Fick fylla på lite vatten direkt från bergen :)
Dags att klättra lite.
Hittade någon indianmarknad vid någon viewpoint så vi stannade för att titta lite och ta bilder. Köpte ett halsband.
Syns hur vi fick snirkla oss upp.
Kom till Flagstaff där gick vi in i en billig läderbutik som blev en dyr historia för mig ;) Köpte tre skinn, hårt läder, sentråd, klövar och lite päls. Kommer bli en ny trapperväst och en knivslida.
Här är hans handgjorda sadlar för 6500 kr, nya!!!
Här är ett berg vid Flagstaff.
Mysiga byggnader vid vägen
Och nu börjar *trumpetvirvel* Grand Canyon!!
Den är cirka 446 kilometer lång, 0,4–24 kilometer bred och upp till 1,6 kilometer djup!
En konstig flicka vid en konstig spricka.
Härlig vandring
Kan jämföra hur stort det är ned till en liten del av botten. Detta är utan zoom.
Här är med min maxzoom och människorna på stigen syns knappt.
Liten kant
Lite större kant
Lång väg ned
Wolfies tur att sitta vid kanten
Vi kom ut lite på sidospår, ovanligt va :)
Klart man måste hoppa lite
Trillar över kanten
Bra med självutlösare
Busschauffören tipsade om att man skulle stå under klockan för att få tur, särskilt om man var på väg till Las Vegas. Så varför inte leva på hoppet?
Hittade en ny pose
Vid slutet av trailen fanns det souvenirshop i en byggnad som någon kvinna byggt.
Vi passade på att fika lite för oss själva. Så tyst, bara vi och djupet..
Blev lite fototagningar igen.
På väg tillbaka började solen gå ned. Här syns Colorado River
Enkel väg tillbaka till Cottonwood var på 2,5 h så det tog ett tag innan vi var hemma. Vi passade på att titta på bio i en by utanför Grand Canyon, filmduken var cirka 10x15 m stor :) Vi fick se en film om Grand Canyon där de flyger ovanför Coloradofloden.
Sen i mörkret blev det spökhistorier så jag körde på helspänn. Vi fick massa goa skratt innan det var hög tid att lägga oss.
Dela med andra:    

Kommentarer
Mop säger:
Storslagna kort tagna av våghalsig tjej ;)
Postat 2013-05-13 09:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan