Stöd Ukraina

Flys blogg

Fredag 11 Augusti 2017 - Cardiff

Dag 1 i Cardiff

Då det hade varit en lång resdag dagen innan + att jag hamnade på nattklubb så sov jag till 10 denna dag. Ingick inte frukost i hotellpriset, men som tur var så låg det en Subway alldeles i närheten, så det blev frukost där alla dagar :-)
Då jag bodde på en av centralgatorna så var det mycket liv och rörelse + restauranger mm. Jag gick upp mot Cardiff Castle som ligger centralt inne i stan. Därifrån tog jag en hop on / hop off buss för att orientera mig över de kändaste ställena i staden. Då Cardiff är ganska litet, ca 500 000 invånare, så kan man gå mellan dessa sevärdheter, men turistnäringen ska ju leva :-) Funderade på att boka biljetten på nätet innan, men gjorde aldrig detta och det var bra, för det blev billigare att köpa på plats + att biljetten varade i 2 dagar :-)
Åkte hela rundan runt första gången och det tog ca 50 min. Hoppade av vid Castle igen och gick och åt och efter detta så orienterade jag mig lite runt universitetsområdet där också National museum of Wales och stadshuset låg.
Efter detta blev det fika, sen lite vila, dusch och middag. Som jag sa så bodde jag centralt och det var inne i nöjeskvarteren så det var mycket restauranger, pubar och barer runt där jag bodde.
Hamnade denna kvällen också på Coyote Ugly som startat upp i Cardiff för knappt ett år sedan. Rekommenderar stället om ni har vägarna förbi, men det var inte så mycket folk denna dag och för att det ska vara en häftig upplevelse krävs det att det är mycket folk och partyglada sådana...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan