Stöd Ukraina

Flys blogg

Torsdag 10 Augusti 2017 - Skåne

Avresedag

Efter att tillbringat en vecka i vackra Skåne så bar det iväg på Malmö och sen öresundståget till Köpenhamns flygplats. Var ute i god tid då man aldrig kan lita på Skånetrafiken. Just idag fungerade det dock bra, men tyvärr var det inte lika bra med flyget. Skulle flyga med Norweigan till Gatwick, men flyget var försenat så det lyfte först 1,5 timme efter att det skulle, vilket innebar att jag missade den bussen jag bokat som skulle ta mig från Gatwick till Cardiff som var mitt första stopp.
I och med detta fick jag boka en ny resa, men denna gång med tt nytt bussbolag. Gick smidigt att göra detta över telefonen, men det blev tyvärr en extrakostnad. Kollade också på tåg, men det skulle bli 5 gånger dyrare och jag hade inte sparat mer än ca 1 timme - på papperet...
Väl i Gatwick (för första gången) var det lite lurigt att hitta bussen, men det gick bra. Åkte med National Express till Cardiff och det var inga byten, och det var skönt, men tyvärr var det trafikstockning så bussen blev också typ 1,5 timme försenad...
Kom till Cardiff och deras busstation runt 9 lokal tid och tog en taxi därifrån till Hotellet, vilket låg ganska nära, men kommer man på kvällen för första gången så är man lite osäker...
Efter att ha checkat in, duschat och bytt om så blev det en liten tur i omgivningarna runt hotellet, som låg mycket centralt.
Hamnade till slut på en bar / nattklubb som var en av orsakerna till att jag åkte till Cardiff...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan