Stöd Ukraina

Flys blogg

Söndag 30 April 2017 - Malta
Resealbum: Malta 2017

Weekend i Malta

Skulle boka resan via airtours, men när jag gjorde det så hittade de inte flygbiljetter, så jag bokade hotell via airtours och flyget direkt med SAS.
Åkte ner den 27/4 och flyget skulle gå 6,00 från Arlanda, men blev nästan 1 timme försenad. Landade ca 10.30 och hade bokat transfer via shuttle direct, som fungerade bra.
Hotellet - Cavalier Art Hotel är 3 stjärnigt och höll den standarden tycker jag. Ett plus är dock att de satsar mycket på konst så det var mycket tavlor och statyer, som höjde upplevelsen en del.
Hotellet ligger i Saint julians så första dagen spenderade jag här och gick runt och tittade, och var i nöjeskvarteret Paceville på kvällen. Maten var väl OK, och ingen överdriven service, men det var OK. Dock var det trånga gator och mycket smala trottoarer så det var lite svårt att gå avslappnat.
Tyvärr var det soldis 3 av 4 dagar, men o andra sidan var det kanske bra för annars hade det kanske varit för varmt att röra sig... Blev ändå en del solbränd.
Tog en utflykt ena kvällen som bokades via airtours reseledare på plats - Malta under stjärnhimlen, där vi besökte Valletta, Mdina och Rabat. Var vackert när det var upplyst.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan