Stöd Ukraina

Sierras blogg

Fredag 5 Juni 2009 - Lidköping
Resealbum: Montenegro 2009

Då är det dags...

Vilket då kanske du undrar?

Jo, att sätta sprätt på en del av vinsten - det räcker till ytterligare en resa - som jag tilldelades av Reseguiden på TUR-mässan 21 mars. Vi, hustrun och jag, avreser till Montenegro i slutet av juni. Då det är nära till Dubrovnik kommer vi även att "drabba" denna kroatiska pärla.

Namnet Montenegro betyder som man kan ana "Svarta berget" och det skall bli intressant att besöka denna relativt nya republik som i juni 2006 förklarade sig självständigt. Samma månad upptogs landet i FN och i december 2008 lämnades en ansökan in om medlemsskap i EU.

Jag återkommer med bilder och resealbum....:-)

Dessutom får jag passa på och önska Dig en riktigt skön sommar var Du än är!!
Morsning!
//Uffe
Dela med andra:    

Kommentarer
Travelfun säger:
Önskar dig en riktigt trevlig sommar och semester! Hoppas ni får det toppen!
Postat 2009-06-12 21:11  Anmäl
Grethe1 säger:
Jag önskar er en trevlig resa och en skön sommar. Jag ser fram emot ditt resealbum när hemma igen. Förresten en jättefin sommarbild .
Postat 2009-06-11 20:58  Anmäl
Bittan säger:
Önskar er bägge två en trevlig resa och en trevlig fortsatt sommar!

Hälsningar Birgitta
Postat 2009-06-09 20:23  Anmäl
Penny säger:
Har hört en massa bra om Montenegro, en kollega är där nu, så det ska bli spännande att höra vad ni båda har att säga om "det svarta berget". Ha en riktigt skön resa, kram Penny
Postat 2009-06-09 11:04  Anmäl
Sarir säger:
Hi! Ha eb bra resa och "Keep us entertained". Även jag ser fram emot att läsa om ert resa.
Ha en underbar sommar!
Postat 2009-06-08 23:54  Anmäl
Dirigo säger:
Låter toppen och som ett bra resemål. Ha en riktigt skön sommar, Ulf!
Postat 2009-06-08 20:47  Anmäl
Cinar säger:
Låter underbart härligt, ha en riktigt härlig resa! Ser fram emot att läsa om den sedan.
Själva får vi ta det lite lugnt med resandet i sommar då vi har en nykomlig i familjen, en liten dvärgschnauzervalp. Det får blir kortare turer i Sverige i år! Vacker bild förresten.
Skön sommar på dig!
Postat 2009-06-07 20:39  Anmäl
Marex23 säger:
Önskar dig en trevlig sommar och en riktigt härlig resa! Passa nu på att njuta ordentligt tillsammans med din fru. Tänk på att du är väl förtjänt av detta Sierra!!!
Postat 2009-06-07 15:53  Anmäl
Cra51 säger:
Trevlig resa!! Skön bild!!!
Postat 2009-06-07 14:42  Anmäl
Bengterik säger:
Trevlig resa. Själv åker vi till Prag på en minisemester den 10/6. Skönt att bryta av vardagen.
//Bengterik
Postat 2009-06-07 12:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

3mil
skönt
30 juli 2011 02:42