Stöd Ukraina

Aphs blogg

Lördag 23 Juni 2007

Connemaraa Golf Club

Nu har jag spelat Connemara Gk 18 halare, i bra vader for att vara Irland. Golfklubben har s k taavlinnssgvecka oppen for alla och en fordelaktig greenfee, sa jag passa pa. Jag lottades ihop med tva lokala spelare vilket var bra foor att fa lite guidning. Connemara ar en s k linksbaannaa som ligger direkt vid havet och blasten staller u till en del och skaapar oftast valdig harda banor, men inte denna. Greenerna var ovanligt mjuka istallet for betongaktia som brukligt ar. Fosta 9 var ratt platta men intressanta spciellt om man slog i medvind eller motvind. Sista 9 vaar er kuperade och omgardade av hoga sanddynor. Klart spelvard bana om du har vagarna forbi.

Idag har vi malat i Clifdens hamn samt vid en utsiktspunkt langt ovanfor Clifden, harlig utsikt over land och hav. Vadret andrar sig hela tiden och laandskae skiftar farg i samma omfattning, valdigt annorlunda. Vi traande bade pa laandskaps malning och far *baaa... imorgon hoppas jag pa att fa mala aav Connnemara hastar men vi far val se vad det blir. Naa nu ar det dags for puben och lite irlandsk musik igen!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet