Stöd Ukraina

Aphs blogg

Torsdag 21 Juni 2007

Clifden, vastkusten

I onsdags hyrde jag en bil i Dublin och montera min GPS och drog vasterut. Bra med GPS sa slipper man fundera pa vart man skall styra kosan! Pa kartan ar det ratt nara om man inte raknar med alla smavagar som kommer pa slutet efter Galway. Men jag hade inte brattom sa det fick ta tid, bra satt att ater lara sig att kora pa vanster sida dessutom. Svart att fa in kanslan med vanstersidan men det kommer val. Irlandarna kor sakert battre an belgarna men inte f-n haller dom igen pa smavagarna, kan det bero pa att dom att katoliker och tror pa odet?

Jag bor i alla fall pa ett bra B&B for 35Eur natten strax utanfor Clifden, helt okey . Clifden ar en liten by vid kusten som lever upp pa sommaren. An har dock inte sommar gasterna infunnit sig vilket ar bra, mer rum for oss. Jag har traffat ovriga som gar pa akvarellkursen och idag har vi haft var forsta akvarelldag. Jag har forsokt mala av naturen som ar storslagen.. men den ar mer storslagen i verligheten an pa mina akvarellpapper... men som sagt jag ar ju har for att jobba saken :) Skall forsoka trana pa att mala av Clifden eller delar av den hoppas att det gar battre.

Vadret ar spannande, allt fran harlig sol a varme till plostliga regnskurar, snabba vaderomslag men det hor val till. Jag har i alla hittat linksbanan Connemara en 27halare som ser kanonfin ut. Jag snackade med en hotellchef och han beratta att jag kunde deltaga i deras open week tavlingar for endast 30eur, annars 70 eur Jag slog till direkt och slar ut imorgon kl 9.37, hoppas vadergudarna ar med mig, det racker med ruffen som sagt :-)

Ikvall har vi atit buffe en mycket bra sadan och snart drar vi vidare till EJ Kings, bra stalle med irlandsk musik, som vi upptackte igar.

see ya'
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet