Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Söndag 10 Mars 2024 - Puerto Villamil

Cirkeln är sluten!

När jag för några månader sedan påbörjade den här resan så var ön Isabella och staden Villamil min första anhalt. Nu är jag tillbaka här och avslutar resan med ett nytt besök.

När jag väl kommit ombord på planet och vi lyft så tog det inte mer två timmar innan vi landade på den lilla Seymors flygplats på ön Baltra. Någon timme senare så var jag framme i Puerto Ayora där jag stannade för natten denna gång. Om Puerto Villamil är en ganska liten stad, mest som en by, så är Ayora betydligt större med ett bredare utbud av restauranger och pubar. Så jag tänkte att jag måste stanna där åtminstone en natt. Ett skönt ställe är här att sitta nere vid hamnen och titta på pelikanerna när de dyker lodrätt ned i vattnet för att fånga fisk. De blir genast attackerade av små svarta fåglar som hoppas pelikanen ska tappa sin fisk så de kan sno den. Men jag har aldrig sett att de lyckas med rånförsöket

Jag har dragit på mig ytterligare en förkylning. Jag märkte av den först under de här flygturen då jag började få en torrhosta. Igår när jag anlände hit till Villamil så hade nysningar och takdroppet återuppstått så jag fick springa och snyta mig hela tiden. Nu har den här hostan övergått i en rosslande hosta vilket är ett tecken på att den kanske är på väg att ge sig.

Tog mig idag en stilla promenad runt om i byn och fick mig lite frisk luft vilket var bra då min lilla huvudvärk som jag dragit på mig försvann. Hoppas jag får sova inatt då den natten som var inte gav mycket sömn.

Stället jag bor på är inte mycket att hänga I granen. Rummet i sig är inget att anmärka på, men jag fick börja med att klättra upp på en hög barstol och skruva i en lampa i badrummet. Den fungerade inte heller och tanten sa att hon skulle fixa en ny. Inget hände dock så jag började kolla in de lampor som fanns i allrummet. Det märkte hon och då blev det fart på tanten. Hon drog iväg och återkom en kort stund senare med en glödlampa som faktiskt fungerade.

Nu är jag återigen sju timmar senare än er hemma i Svedala så hos er är klockan kvart över ett på natten. Här är hon bara kvart över sex på kvällen och det är fortfarande ganska så ljust ute, även om skymningen är i antågande.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan