Stöd Ukraina

Cristas blogg

Måndag 2 April 2007

Chile

Nu har jag varit pa resande fot ett tag utan att skriva en enda bokstav har. Men det ar sa fullt upp hela tiden sa man hinner inte med.

Jag landade i Santiago den 24/3 och bodde pa ett hotell vid Plaza de Armas mitt i stan. Fick lara kanna en del av de andra resenarerna. Tva dagar senare hamtades vi upp av de rosa bussarna som tog oss till Reñaca en lite ort vid Viña del Mar. Besokte Valparaiso och fick en bussfard ingen glommer ju mer vi skrattade ju varre korde han men nar en av oss borjade appladera da ville nagra kliva av. Vi hamnade vid slutstationen vid ett bussgarage men de ordnade sa att vi kom tillbaka igen. Vagarna ar ganska slingriga och pa stupkanter sa det var nastan varre an Liseberg.

Sen har vi bushcampat och haft nagra resdagar. Varit i Calama och nu ar jag i San Pedro i Atacamaoknen. Besokt saltoken och badat i varma kallor. Blev hamtade kl 4.00 och blev korda upp till 4 300 m hojd, solen hade annu inte gatt upp se det var minus 5 i luften men plus 35 i kallorna, men sa fort solen gick upp blev det varmt igen.

Ikvall blir det en tur till manlandskap for att se solnedgangen. Och imorgon aker vi till Aregntina.

Ha de
Dela med andra:    

Kommentarer
Latinpower säger:
Reser du till Chile igen så ta kontakt med mig ;o)
Jag föddes i Chile och kan hjälpa dig med vad du önskar... och jag vet bra hotell som inte kostar skjortan ;o)
//Gabriel
Postat 2007-08-05 18:09  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet