Stöd Ukraina

Surfwannabies blogg

Fredag 7 Maj 2010

Bröllopsdag&Stella 1 år!

Kära resevänner!
Idag firar vi vår 2:a bröllopsdag.
För ett år sen fick vi en alldeles perfekt bröllopspresent i form av
vår dotter Stella. I år tänkte vi ge oss själva en resa i present.
Vi vill fly renoveringskaoset där hemma och även den kassa svenska våren...

Det är billigt i Bulgarien och rätt varmt också men är folket så otrevliga som jag har hört?

Väldigt tacksam för svar!
Dela med andra:    

Kommentarer
Wolfdodge säger:
Först och främst får jag gratulera till er tvååriga bröllopsdag! Det gick fort, tyckte det var ganska nyss du la upp bilderna från bröllopet. Jag har aboslut ingen som helst aning om Bulgarien, har aldrig vart där och det känns som ett av få länder jag aldrig kommer att besöka. Mitt förslag är isåfall Portugal om du inte varit där. Åk till Lissabon, fantastiskt vackert, bra klimat, bra prisläge om än inte jättebilligt. Cascais och Estroril med sina stränder ligger ca 15 minuter bort med pendeln... älskade den staden, vart min största positiva överraskning hittills.

Mvh David
Postat 2010-05-20 19:00  Anmäl
Åk inte till Sunny beach! Då kan du lika gärna åka till turistorterna i Turkmenistan vid Kaspiska havet. Det är nog bättre till och med. Riktig sovjetkänsla, skitigt, överexploaterat och totalt osmakligt. Kroatien är nog jättefint, satsa på det. Annars vill jag tipsa om Iran, kanske världens trevligaste land med dom snällaste och mest gästbänliga människorna på jorden. Kanske inte i första hand en solsemesterresa men har ni längre tid nån gång och vill pröva något annorlunda så välj Iran. Var beredd på att bli hembjudna till lokalbefolkning och bjudna på te i varje gränd! Utanför kusten mot persiska viken finns öar med kristallklart vatten varmt väder året runt. Googla Kish Island!

Lycka till!
Postat 2010-05-19 20:35  Anmäl
Ninacz säger:
Hej, jag var i Bulgarien förra året i september. Nja säger jag... Jag bodde i Varna och det är ingen vacker stad men vi gjorde en del utflykter som visade Bulgariens trevligare sida. Balchik och Nessebar var verkligen jätte fina. Vi åkte förbi Sunny Beach och det var ingen vacker syn. Skräp och fjortisar överallt.
Maten är ingen höjdare i Bulgarien, när der gäller folk så tyck så tyckte jag inte de var otrevliga men inte jätte trevliga direkt heller.

Håller nog med Marika och röstar på Sardinien, verkligen verkligen jättte fint!
Eller varför inte Slovenien? Har visserligen inte varit där men hört många goda omdöme.

Hoppas ni får en fin resa!
Häls. Nina
Postat 2010-05-08 13:15  Anmäl
Surfwannabie säger:
Tack för svar!
Jo vi tänkte nyttja de billiga resorna nu innan semester...har varit rätt tveksam till bulgarien innan pga dåligt rykte!Vi var på sardinien innan lillan kom så nåt nytt hade varit kul.Kanske Turkiet som du säger...gjorde lite research på det för ett år sen och det verkar väldigt trevligt.
Kom gärna med mer tips.Jag avskyr faktiskt turistiga ställen...men ibland vill man bara ha sol,bad&kommers.

Besos!
Postat 2010-05-07 17:57  Anmäl
Travelfun säger:
Hej,

Ja, vi var pa Sunny Beach for nagra ar sedan,
men det var valdigt turistigt, och inte speciellt god mat vad jag minns...
Ni far sakert en toppenresa dit iaf, men sjalv skulle jag hellre valja Kroatien eller nagot annat resemal som har mer att erbjuda. Fast det beror ju pa vad man vill se. Ex i gamla Nessebar minns jag att vi tyckte det var riktigt fint, och god mat ocksa. Men Sunny Beach var sadar faktiskt...

Brukar ju finnas massor med bra lagpris \resor nu innan alla skolor slutar.
Vart ar ni mest sugna pa att aka och vad gillar ni att gora.

Ex strander eller sevardigheter,
god mat eller all inclusive.

Ger garna sa manga tips jag kan sa fraga garna igen om jag kan hjalpa till med nagot :)
Postat 2010-05-07 16:09  Anmäl
Marika säger:
Har inte varit på någon turistort i Bulgarien utan vi var på landsbygden och deltog i ett projekt, Ung företagsamhet, med vår stads vänort. Där var befolkningen oerhört vänliga och vi åt och drack med flera byars borgmästare varje kväll. Varje by har sin egen borgmästare och en gemensam hembrännare :)
Var sista dagen i Varna men det var i maj så inget badväder utan vi shoppade loss istället.
Bulgarien är för övrigt ett väldigt fattigt land och jag tror det är lite öststatsvarning på hotellen på turistorterna + hotellrummen är väldigt små.

Varför inte ta Ryan Air (om ni törs) eller annat lågprisflyg till Sardinen. Inte så känt än men verkar väldigt vackert och trevligt. Tycker annars att Turkiet är ett säkert kort, vackert, bra priser lagom långt bort. De flesta stora resebolagen har specialpriser nu under våren före skolavslutningen.

Grattis på bröllopsdagen förresten!

Kram Marika
Postat 2010-05-07 10:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

DUBLIN
8 år sedan
Caleta de Fuste- om du gillar lugnt tempo
10 år sedan
VINN en Reseguide!
10 år sedan
Tips emottages tacksamt!
11 år sedan
Liten Turk Uppdatering
12 år sedan