Stöd Ukraina

Legustas blogg

Torsdag 8 November 2007

Boktips 3

Jag har nyss börjat läsa en bok som jag tror man kommer att tycka om. Författaren kommer ifrån Sverige men bor numera på Nya Zeeland där boken har sålt slut 3 ggr och legat på bästsäljarlistorna.

Författaren är Linda Olsson - Nu vill jag sjunga dig milda sånger.

Det står så här bak på boken:
En mörk kväll kommer Veronika, en ung författare, till en enslig stuga i en liten by i Dalarna. Hon är på jakt efter ensamhet och stillhet, för att skriva färdigt en roman och för att komma över en stor sorg. Hennes ankomst observeras i tysthet av den gamla kvinnan som bor i huset brevid, den enstöringen Astrid. I tryggheten bakom sina skyddande väggar bevarar hon mörka familjehemligheter och en personlig tragedi.

Medan den kalla vintern efterträds av våren närmar sig de två kvinnorna sakta varandra. Mot bakgrund av årstidernas växlingar spirar en ovanlig vänskap. En vänskap som skall förändra bådas liv för alltid.

Boken är en stark roman om kärlekens kraft, om hur vi hanterar sorg och förluster, men framförallt om vänskap.
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotz säger:
"Nu vill jag sjunga dig milda sånger" är en av de bästa böckerna jag läst på MÅNGA år! Jag lånade den på bibblan, men precis efter jag hade läst färdigt den gick jag in på Bokus och beställde tre stycken, en till mig, en till mamma och en till min bästa kompis. Absolut världsklass!
Postat 2007-11-15 16:46  Anmäl
Instauro säger:
Åh, jag måste skaffa boken omedelbart! Jag gillade verkligen Nya Zeeland. Tyvärr hade jag bara 3 veckor på mig och koncentrerade mig på Nordön då jag inte ville splitta upp det och kommer åka dit igen. Jag hade tur och hittade en super-resekonsult som hjälpte mig att hitta jättebilliga erbjudanden (http://www.attractivesolutions.se) så jag kanske anlitar henne igen då jag åker till södra ön. Åh, så man längtar nu när det blir allt kallare och mörkare här! Jag börjar med boken så länge (även om det verkar som att den utspelar sig i Sverige?)- Anette
Postat 2007-11-14 17:27  Anmäl
Gullsing säger:
Hej!

Har du läst Jens Lapidus; Snabba Cash? Den är mycket bra och handlar om Stockholms och Stureplans undre värld.

Hälsningar Gilla
Postat 2007-11-08 23:48  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet