Stöd Ukraina

Greklands blogg

Tisdag 28 Augusti 2007

Bland grekiska bokstäver - alltid nåt!

Jag har planerat lite extra inför hösten. Förutom att jag kört igång med mina Friskis & Svettis pass så har jag sökt och kommit in på Stockholms universitets web-baserade kurs i nygrekiska.
Jättekul!
Så kommer jag inte iväg till Grekland mer detta år så kommer jag åtminstone att utnyttja hela hösten till att lära mig språket. En början åtminstone - det ÄR ju rena rama grekiskan!
Heltidsarbetande som jag är och med universitetsstudier på kvartsfart så lär jag inte hinna mycket mer än till mina Friskis & Svettis pass däremellan.
Bra, då blir det lätt att spara pengar till nästa års Greklandsresa.
Så -beach 2008, i Grekland med språket i bagaget denna gång. Lär bli en annorlunda upplevelse.
Håll tummarna för att jag klarar sluttentan i Stockholm i december. Om inte - så tänker jag göra om den i Aten. Det var nämligen valbara orter för sluttentan.
Men först - i morgon - bär det av till Globen i Stockholm. För "The Police" första re-union konsert i Europa!
Oj, jag kommer skrika och dregla.
Dela med andra:    

Kommentarer
Keju säger:
Hej!
Jag ser att vi var på Globen samtidigt! Vi flög upp till Stockholm enbart för att se Police. Ännu ett gemensamt intresse.......
Postat 2007-09-13 20:36  Anmäl
Ivan säger:
Du vet ju att vi ser Globen, men i går hörde vi den oxå.
Var det du?
Tyckte också att vattnet i Årstaviken steg.
Postat 2007-08-30 22:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet