Stöd Ukraina

Cattis66s blogg

Fredag 2 Juli 2010 - New York
Resealbum: New York

Bike the big apple

Morgonen började med lätt frukost på rummet och sedan lite shopping (handlade dock inget) runt Union Square. En lättare middag på en mexikansk restaurang i närheten av hotellet som var supergod.
Därefter började dagens absoluta höjdpunkt, cykling med Bike the big apple. Vi hämtade ut våra cyklar vid Union Square och åkte tillsammans med en holländsk familj och några amerikanare tillsammans med vår guide Johannes. Cyklingen startade genom ett vanligt bostadsområde och vidare söderut ut till Lower Manhattan. Vi åkte upp på Brooklyn Bridge och fick en fin solnedgång sedan vidare norrut och vid 23-tiden passerade vi Times Square. Vid gjorde flera stop längs vägen, där guiden berättade.
Jag trodde det skulle kännas otryggt att cykla på Manhattan i rusningstrafik, men jag måste erkänna att jag kände mig aldrig orolig, vi hade hela tiden en kille från Bike the Big Apple sist som kontrollerade att vi var säkra. En helt fantastisk upplevelse som jag verkligen rekommenderar till alla som ska till New York.
6-timmar på cykel i en stad som New York måste upplevas!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vårkänslor
11 år sedan
Ingen höstresa i år
11 år sedan
Weekend i Stockholm
12 år sedan
Kallt
12 år sedan
Resa med dottern till London 29 sept-2 oktober
12 år sedan