Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Tisdag 6 Januari 2015 - Bangkok

Bangkok, Chinatown

Efter mellanlandning på morgonen i Abu Dhabi. Planet försenat och mycket tight till nästa avgång. Sprang en "halvmara" genom flygplatsen för att hinna till gaten. Men väl där så hade de problem med shuttlebussar som tog en himla tid. Var både hungrig och kissenödig och ja, lite grinig. Men sa till mig själv. Gunilla, vissa saker är det inte värt att lägga energi på. Så jag bara log och väntade snällt.
Landade i Bangkok runt 19, allt funkade bra med visa-köret och allt. Långa köer förstås, men det hör till.
Tog en taxi till Chinatown till Shanghai Mansion som är mitt hem för 2 nätter. Mycket läckert hotell, speciellt, inte så stort. Jag gillar annorlunda, mindre hotell och väljer sådana i första hand.
Har inte varit i Chinatown på 15 år tror jag. Jag gillar det området. Inte mycket västerlänningar, även om det är mycket turister, så är det ändå på något genuint. Det gillar jag.
En raggardusch och fixa till anletsdragen och ut i vimlet. Insupa atmosfär, dofter, hettan, pulsen.
Käkade nudlar och till det en stor Singha på ett trottoarställe där jag var den enda västerlänningen. Det är oxå något jag tycker om. Testa där thailändarna själva äter, det är oftast den godaste och även billigaste maten.
Smakade alldeles förträffligt.
Köpte lite frukt och dryck och tog mig tillbaka till hotellet efter ett par timmar.
Då slog jetlagen till som en käftsmäll. Somnade innan jag la huvet på kudden, kändes det som
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet