Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Onsdag 7 Januari 2015 - Bangkok

Bangkok

Vaknar klockan 13.30, var tvungen att titta på klockan mer än en gång. Sovit i mer än 12 timmar. Men sovit gott.
Fixar transport till Koh Chang i morgon.
Åker till MBK och tar foto till Visum för Kambodja och Vietnam. Tog väldigt lång tid med taxi, handlar väl om ett par kilometer. Hade gått fortare att gå.
I väntan på att fotona ska bli klara, kom jag på att jag inget käkat (hade ju sovit över både frulle och lunch). Så det fick bli en papayasallad. Stark men god. Köpte även mitt första batikplagg (inte det sista) på denna resan. Ett par byxor. Älskar verkligen batik och har alltid gjort. Bor nog en hippie i mig. När jag var barn och hängde på fritidsgården fick jag lära mig att göra egna batikplagg. Det var många av min pappas vita undertröjor som blev batiktröjor. Uppskattades kanske inte av honom när fler och fler tröjor försvann från garderoben. Det var en parentes.
Det blev även en thaimassage. Blev rekommenderad av hotellet. Stegade dit och en kille tog emot mig. Nu ska jag inte ge några detaljer, men det kunde blivit något helt annat, om jag velat. Men nu var det just thai-massage jag ville ha. Vänligt men bestämt fick jag visa vad jag förväntade mig. Så slutresultatet blev bra. MEN jag kommer inte att bli nån stamkund där, kan jag säga.
Tillbaka till hotellet unnade jag mig min första Sangsom/ginger. Gott.
I morgon väntar sol, bad, öar, stränder. Götttt!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet