Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Torsdag 8 Januari 2015 - Koh Chang

Koh Chang, Lonely Beach

Med tanke på att jag sov som en liten gris i går natt hade jag ju förstås svårt att sova i natt. Blev ett par timmar innan dax att kliva upp. Hämtad vid hotellet och körd till en uppsamlingsplats. Där det var ytterligare väntan. Men det är så det är, väntan, bara gilla läget. Inget man kan påverka.
Båtfärja över till Koh Chang från Laem Sok. Hamnade så småningom på Lonely Beach på sydvästra sidan. Mitt första besök på Koh Chang. Fått tips från son och dotter att det är ett ställe för mig.
Hade bokat rum på Exotic Bungalows. Så himla exotiskt vet jag inte om det var. Hade speciellt bett om lugnt rum, högt upp. Ägaren, som är engelsman tror jag, sa att just det rummet hade haft översvämning. Som den hotellslav jag är vet jag hur psalmerna går och man får dra nödlögner när man gett det utlovade rummet till någon annan. Istället fick jag rum nära baren, mörkt, inget dagsljus nådde dit. Kan väl säga att de inte fick högsta betyg på Booking.com. Luktade kloak, ett enda fungerande eluttag.
Men jag spenderade dessa 3 dagar på stranden, så jag överlevde. Stranden på Lonely Beach är fin om man drar sig lite norrut där man inte behöver ligga som packade sillar.
Fick se några fina solnedgångar. Hittade ett mysigt ställe, Rolling Chang, go mat och go musik. Första kvällen spelade dem enbart Stones musik. Svårt att lämna stället, tänkte, en låt till, en låt till.....
När jag köpte biljett till Koh Mak, fick jag värsta dansuppvisningen av ägarinnans döttrar. Så söta och så duktiga.
Efter 3 dagar på Koh Chang känner jag att jag är klar. Har inte varit runt något. Ville bara ha lata dagar på stranden för att komma in i semestermood. Har frossat i frukt. Det smakar ju så fantastiskt gott här och är i princip gratis.
Hann oxå med en massage, coconutoil massage denna gång. Så skönt. Det är oxå något man kan frossa i, när man är i denna delen av världen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet