Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Måndag 5 Januari 2015 - Oskarshamn

Äntligen!!!!

Så har dagen kommit, som jag längtat. Packat i och packat ur i en evig upprepning. Ska vara borta i nästan 3 månader och då är mina Haglöfs säckar mitt hem och garderob.
Sonen följde mig till bussen, fick Yogi te att ha med på resan. Gullet, kärlek. Fick en stor kram och som vanligt en tår i ögat. Svårt det här med avsked. Men som tur är finns Skype, Snapchat och alla andra möjliga sociala medier.
Buss mot Kalmar, hann med en espresso innan tåget mot Göteborg och Västkusten. Där stod fina vännen Pia och väntade. Hann med en fika och pratstund, blev mycket avhandlat på kort tid. Gäller att vara effektiv när man väl ses. Hoppas vi ses när jag kommer tillbaka och får lite mera tid. Älskade Pia.
Flygbussen mot Landvetter med den suraste chauffören jag träffat på länge. Undrar hur många år hon käkat taggtråd.
Ett glas rött efter incheck för att få "känslan". Nu är jag på väg!!!!!
Mellanlandade i Amsterdam, träffade på ett svenskt par som var på väg till Pattaya, Finns tydligen en svenskkoloni där. Inget för mig. Tur vi är olika. Jag vill helst till platser där det inte är överbefolkat med svenskar. Vill känna att jag är hemifrån.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet