Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Fredag 8 Mars 2019 - Alleppey

Bakslag.

Det registreringsbevis som vi fixade förra veckan och som skulle sändas inom en vecka har fortfarande inte kommit. Utan det kan jag inte påbörja min färd och jag riskerar nu att få tillbringa helgen och kanske ytterligare några dagar i väntan på dokumentet. Binu ska ringa i morgon och försöka ta reda på hur långt i processen myndigheterna har kommit. Eller om det precis som i Sverige är postverket som fallerar ;-))

Annars går allt bra. Har fått tag i packlåda även till vänster sida, så nu känner jag mig nöjd på den kanten. Min stora bag passar perfekt att lägga tvärs över lådorna.

Vi har också fixat ett riktigt indiskt salesletter. Vi tog de två speciella papper vi köpt tidigare under veckan, för 100 rupies stycket, tillsammans med mitt köpebrev på svenskt vis, till en skrivfirma och fick det utskrivet. Sedan iväg till en advokat för att få det underskrivet och vederbörligen stämplat med alla stämplar den mannen kunde uppbringa. Tillsammans med fotokopior av Binu:s id och mitt svenska pass så är nu köpet lagligt även i Indien.

En liten rolig sak. Jag har under merparten av mitt liv jobbat med människor. När vi häromdagen fick den första packboxen monterad, så fanns där en man som direkt kom fram till mig och började prata. Naturligtvis på det lokala språket så jag förstod inte ett dugg av vad han sa, men det blev väldigt tydligt att det var en av mina vänner som jag arbetat med. Vi stod och pratade under hela monteringen, han på sitt språk och jag på engelska. När vi var klara och skulle åka, så fick jag en riktig bamsekram från en glad medborgare.

Hos Binu så bor, förutom jag, en Columbianska och en Australienska. De fanns här redan när jag kom för två veckor sedan. Sydamerikanskan ska så småningom om upp till Gokarna i Karnataka, vilket också är mitt nästa mål. Så vi får se om vi träffas även där. Igår så följde Binu och hon med mig till baren på Royal Park hotell för ett par bärs med lite tilltugg. Jag noterade då att det är skillnad på hur stark biran är i de olika staterna. Här nere i Kerala håller en Kingfisher Strong max 6%, medan samma öl i Goa innehåller max 8%.

Det är lördag i morgon och allt är igång. Även posten, så jag håller mina tummar att registreringspapperen dyker upp då. Skulle vara skönt att äntligen få påbörja min resa.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Postis19 säger till Gubbar_pa_drift:
Kanon, lycka till.
Postat 2019-03-09 19:35  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Jomen, skillnaden är att här leverarar man i tid. ;-)) Registreingspapperen anlände idag och därmed kan jag påbörja min färd i morgon.

Heja VIK och hallsta!

Hälsa gubbarna och kinesiskan nästa helg. /Conny
Postat 2019-03-09 15:17  Anmäl
Postis19 säger:
Tänk att det alltid är posten det hänger på. Hälsa Binu från Ruppe och mej, hoppas man kommer ner någon gång i framtiden. Hockeyn går nu in i en ny fas, på tisdag börjar VIK hemma mot Leksand.
Postat 2019-03-09 09:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan