Stöd Ukraina

Flys blogg

Fredag 25 September 2015 - Island

Avfärd, blå lagunen mm

Upp kl. 4,15 för avfärd mot Arlanda. 8.00 gick flyget till Keflavik, och eftersom det är 2 timmars tisskillnad på Island och flyget tar 3 timmar så landade vi kl. 09,00 på Island. Flög med Icelandair och det fungerade bra.
Väl framme mötte vår lokalguide upp, och det visade sig att vi också fick en Albatross-guide med oss, vilket inte var planerat, så det var ju bra. Totalt var gruppen på 18 personer.
När vi hade samlat oss blev det buss direkt till Blå Lagunen och här fick vi direkt en vy av det Isländska landskapet.
Var framme vid 10 och vi fick 2 timmar i anläggningen. Var lagom med tid tycker jag, och det var en fascinerande upplevelse och bada i detta varma vatten när det var kallt och grått i luften.
Efter detta bar det iväg till vårt hotell - Cabin hotell. Ligger lite i utkanten av Reykjavik, men det tog inte mer än 20 min att g in till centrum. Rummen och sängarna var små, men eftersom jag åkte själv och det var ett dubelru så funkade det för mig. Vi var vid hotellet vid 13, sen hade vi eftermiddagen på egen hand.
Jag gick upp till den centrala gågatan och tittade i butiker mm, och på hemvägen tog jag en fika på ett lokalt café. Allmänt stt är det lite dyrare på Island än i Sverige, men jag trodde att det skulle vara större skillnad.
Reykjavik är ju en förhållandevis liten huvudstad med endast ca 120 000 invånare, så n´det är nära till allt...
Besökte även deras systembolag - Vinbudin.
På kvällen var det en enklare välkomstmiddag på htellet.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
40 veckor sedan
Långa promenader
40 veckor sedan
Kvällen var bäst
40 veckor sedan
Avfärd
40 veckor sedan
Sista dagen
48 veckor sedan