Stöd Ukraina

Trebs blogg

Onsdag 8 Mars 2006 - Auroville
Resealbum: Dreamtrip

Auroville, Indien

Lat N 11° 59,67', Long E 79° 49,66'
Idag: 31 °C (87.8 °F)

Planen för dagen var att se om vi kunde få tag på någon av de 12 svenskar som bor i Auroville för att få veta lite mer om hur vet verkligen fungerar här. Tyvärr lyckades vi inte med detta trots att vi fått namn och telefonnummer till flera stycken.

Det kändes ändå bra att stanna en dag till för att få tillfälle att känna av atmosfären och äta god och nyttig mat. Passade även på att shoppa på oss nyttigt frukostbröd som är så svårt att få tag på här i Indien.

Bert har insett att han hamnat i diesel Enfield "heaven". Royal Enfield diesel motorcyklar är sällsynta i hela Indien, men här i Auroville är säkert varannan Royal Enfield motorcykel av någon outgrundlig anledning en diesel.

Det börjar bli dags att förnya vår Carnet de Passage som går ut som fem veckor. Planen var att vi skulle göra detta i Chennai. För en månad sedan informerade vi Mortormännen i Sverige om saken. Fortfarande har vi inte fått något klartecken. Idag skickade vi ett mail för att kolla vad som händer. Gör vi det inte i Chennai så vet vi inte riktigt vart vi kan göra det eftersom vi inte kommer till någon storstad förrän vi kommer till Katmandu. Då är det väldigt ont om tid för att fixa en ny Carnet de Passage. Blir det något glapp mellan våra Carnet de Passager kommer vi att behöva betala väldigt dryga böter.
Dela med andra:    

Kommentarer
Kjellorix säger:
Jag har aldrig varit i Indien, men Vegan som jag är, ville jag tillbringa denna vinter i Auroville.
Råkade se ett TV-reportage om det i våras, nu bokat flyg till Chennai 4 Nov och hem 28 April.
Jag vet inget, men hoppades på en buss till Auroville, eller tåg.
Måste man ta något inrikesflyg, gillar inte det, jag har 6 mån på mej.
Jag har ide'n om att kanske flytta till Auroville nästa vinter, denna vinter vill jag undersöka möjligheterna.
Jag kanske vill bo i Sverige över sommaren, och Auroville på vintern.
Jag har kitesurf med mej, vill helst bo nära havet för kitesurfing
Postat 2009-07-28 20:32  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sundsvall
16 år sedan
Sundsvall
16 år sedan
Gävle
16 år sedan
Göteborg
16 år sedan
Kinnekulle Ring
16 år sedan