Stöd Ukraina

Sirapps blogg

Tisdag 17 Februari 2009

Att längta till Grekland

Som flera av er känner till har jag en speciell längtan till Grekland :-) Inte en längtan efter sol, bad och värme utan längtan efter en känsla. En känsla man bara kan få i Grekland. Vad den känslan innebär går inte att förklara, men man kommer in i en magisk bubbla. Man irriterar sig inte på småsaker och allt är lungt - det ordnar sig. Man bara är och all stress och alla "måste göra-saker" som man burit med sig skickas efter en dag tillbaka till Sverige. Allt är skönt. Allt är coolt. Det finns verkligen INGA problem.

Just nu längtar jag väldigt mycket till Grekland, och framför allt efter en flygbiljett. För någon sådan har vi inte fixat ännu. Pga. vissa anledningar. Vi hade bestämt att vi skulle till Samos och Fourni i år, men nu vet vi inte längre. Förrut hade vi tänkt oss Ikaria också, men nu finns den ön inte med på intresselistan längre pga. en viss pappa, och någon annan ö i närheten har vi inte "fastnat" för!

Vi, det vill säga. jag och pappa blir relativt lätt rastlösa, och stannar inte allt för länge på en och samma ö. Beror förstås på storlek, men överlag 3-5 nätter på varje ställe. Beroende på vart vi ska och hur länge vi ska vara borta.

Angående resmål är vi nu inne på Kykladerna igen istället. Vem trodde att jag skulle klara mig från Naxos yttligare ett år? :O Nåväl inget är bestämt men vi har hittat biljetter till Aten med Swiss airlines och mellanlandning på 50 min på ditresan och 1 ½ timme på hemresan. Inget större problem alltså och med bra tider dessutom. Ankomst Aten runt 13.30, har jag för mig och avgång Aten två veckor senare ca. 14.00. Dessutom blev resultatet halva priset till skillnad från Samos-flyget. Om vi flyger till Aten vet vi inte var vi åker, men det är ju å andra sidan inget större problem. Ett par tre dagar för återbesök på Naxos för att kolla läget och prata med Stelios är självklart och några andra öar i närheten ska väl kunna passa. Tips?
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Glöm Ikaria. Satsa på Samos och Fourni ist.
Postat 2009-02-28 11:53  Anmäl
Ingridhell säger:
Jag är med i gänget som längtar!
Håller med Gerd, åk till Mykonos några dagar. Hotellet som hon bodde på ser fint ut och var prisvärt.
Sen går det ju jättebra att avsluta på Agistri innan ni åker hem ;)
Postat 2009-02-17 19:31  Anmäl
Grekland säger:
Jag längtar med dig och förstår dig helt och fullt!
Om ni från Naxos funderar på en ö till så prova Mykonos! Du har ju sett mina bilder därifrån. Underbara stränder. Lite dyrare men om ni stannar bara några dagar kan ni väl ta er råd?
Postat 2009-02-17 18:52  Anmäl
Gullsing säger:
Du beskriver precis, hur jag tänker och tycker om Grekland. Jag längtar också, men eftersom vi inte har bestämt oss för vart vi ska resa, får jag stå ut med att vi reser till Mallorca och Palma Nova i juni så länge.

Gilla
Postat 2009-02-17 16:22  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Grias Pedima
12 år sedan
Glass i stora lass
12 år sedan
Blått och vitt
12 år sedan
Riktig Semester
12 år sedan
Årets Greklandsdos
13 år sedan