Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Tisdag 2 Mars 2010 - Göteborg

Årets resor....Bl a 2 st till Prag!

Sådärja, då har vi bokat en resa till, till Prag.

I höstas bokade vi Kristi Himmelsfärdshelgen med City Airline från Landvetter direkt till Prag. På denna resa åker sambon och hans föräldrar med. Då får jag passa på att reka inför nästa resa ;-)

Vi är ett tjejgäng på 9 tjejer som tänkte hitta på något kul ihop. 7 av oss är nu inbokade till Prag med City Airline 31 aug - 3 sep (2 pers kan tyvärr inte komma med) Vi kommer antagligen att bo på något lägenhetshotell centralt.

Snart kommer vi att vara klara med sommarsemesterplaneringen på sambons och mitt jobb. Så snart det är klart skall kombibiljett på Stena Line bokas. Got-Kiel ut och Rödby/Puttgarten hem. Då är det dags att börja planera riktigt inför vår camping semester i Frankrike.

Så småningom när lågprisföretagen släpper sina biljetter för december så är det dags att bestämma sig för vart resan till julmarknad ska gå i år....

Nu börjar jag riktigt trivas igen, det har varit lite 'magert' med bokade resor ett tag, men nu börjar det arta sig..

Tills nästa gång...

Ha det gott alla!
Dela med andra:    

Kommentarer
Reselover säger:
Visst är det kul att ha lite inplanerat! Blir lite avis på de där 2 resorna till Prag... var där 6 gånger tror jag under peroden 98-06, då min bror med familj bodde där. Har åkt bil, tåg, buss, flyg dit.. Spårvagnar, T-bana o bussar funkar kanon o är jättebilligt. Ska ni ta Taxi, så rekommenderas AAA (hette dom väl), seriöst o bra priser. Även mitt i stan kan man hitta ställen där en öl inte kostar många kronor, och dom inte fattar engelska..:). Gillar man marknader, så åk ut till "Prague market", en jättemarknad vid Vltavska, går bra med T-bana eller spårvagn....Ha en trevlig resa!
Postat 2010-04-22 22:47  Anmäl
Xeni säger:
Hej igen!
Det är rätt ut och res ! Jag väntar till hösten i år. ( Tror jag , man vet aldrig när reslusten gör sig påmind ) Ha det jättebra.
Postat 2010-03-08 12:51  Anmäl
Gbenskar säger:
Så härligt det låter! Prag är fint.

Camping i Frankrike, har fina minnen från det. Ska ni ner till Medelhavet så är den lilla staden La Ciotat ett tips. Där finns en (med franska mått mätt) stor camping som man kan ta sig in på utan att behöva använda lyftkran för att komma in med bil/husvagn;) Ligger nära Marseille, och åker man ut till motorvägen så är det inte långt till Nice, Monaco och hela det köret. Massor av små vingårdar finns i det området (som heter Var) också.
Postat 2010-03-07 23:18  Anmäl
Visial säger:
Prag är mysigt! Trevliga resor!
Postat 2010-03-04 21:38  Anmäl
Travelfun säger:
Härligt med resor inbokade :-) Vi var ju i Prag förr-förrahelgen, det var super tycker jag. Låter otroligt mysigt med camping i Frankrike :-)

Ha det gott!
Postat 2010-03-03 13:03  Anmäl
Gullsing säger:
Så ni ska till Prag? Där har vi aldrig varit. Det låter intressant.

Gilla
Postat 2010-03-02 23:37  Anmäl
Mjorumm säger:
Vad härligt att ha inbokat med tjejgänget det blir nog riktigt skoj
Sen förstår jag att de planeras en hel del för kommande resor

Lycka till
Postat 2010-03-02 22:15  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet