Stöd Ukraina

Stones blogg

Fredag 21 December 2007

Året i Perth mot sitt slut!!

HoHoHoHo
Vad tiden går fort när man har roligt!! Roligt kan jobba vara roligt Japp det kan det och inte mindre roligt när man försöker lära sig en innesäljar tjänst i ett nytt land:-)

Skall väll vara attans glad att jag inte kommer från ett stort land och skall flytta till ett litet land även om det var en Australiensare som en gång sa att om en Engelsman kommer hit så börja han prata som oss för det är riktig Engelska (Hoppas ingen Australiensare som kan Svenska tar illa upp), Australiensaren är lika stolt över sitt land som Amerikanaren men precis som Amerikanaren så får man idag stå ut med en hel del människor som inte riktigt prata Australiensiska kanske inte ens riktig Engelska:-).
Vi får oss nog ett gott skratt både kunderna och jag när vi har våra konversationer ibland.
Vad är det nu man säger med Humor löser man krig!!!!!

Förutom att det går för fort så har man en helt annan inställning till detta än när man är på semester även om jag gärna försöker ta mig in i systemet och förså vardagen även när jag är på semester så nu har jag lite mer tid på mig och det händer automatiskt vardags saker under tidensgång.

Men Jul helgen blir det lite turistande då jag skall köra bil från Perth ner till Esperance och sen längs kusten tillbaka till Perth, och vardagen knackade på dörren i går då vattenpumpen på bilen rasade ihop hade som tur redan bokat service så efter att ha erlagt 5000:- så hade jag både blivit bokserad, bytt vattenpump samt oljebyte så nu vore det väll attans om jag inte skall kunna köra dessa ca 150 milen denna trippen är på.

Till dig som läser detta vill jag bara önska en riktigt god jul och ett gott nytt år!!!!!!!!!!!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Kuala Lumpur
16 år sedan
Året i Perth mot sitt slut!!
16 år sedan
Perth, Australien
16 år sedan
Papper, papper ...................
16 år sedan
Jobba i Australien
16 år sedan