Stöd Ukraina

Greklands blogg

Äntligen på Milos, Grekland

Sterlings flight till Aten hade tidigarelagts så det blev en timme tidigare att ge sig av natten mot måndagen.
Allt gick bra ner till Aten men sen blev det ju lite tråkigt att vänta en extra timme på Atens flygplats innan flyget till Milos gick. Nog går det an att slå död på några timmar med MP3-spelare och böcker men jag var ju så ivrig! '
Hade längtat SÅ!
Sen lyfte vi ut mot Milos och var framme på ett kick! Härligt att flyga i denna lilla kärra.
En taxi in till Adamas och lite senare har vi ett litet dubbelrum med havsutsikt för 25 €.
Så ut för att inhandla och fylla kylskåpet med vatten, frukt, youghurt, tomater, juice mm
Det var underbart att varva ner på balkongen med Campari och juice!
Sen åt vi lambracks och Souvlaki innan ögonlocken blev alltför tunga och vi insåg att det måste bli tidig kväll.

Morgonen efter hyr vi moped, en 80cc så att Hasse kan skjutsa mig. Dessutom slipper vi allt tjafs med EU-moppe behörighet då han har A-behörighet och inte jag. Här nere är det inte så självklart att man får köra EU-moppe på b-behöringhet. Fast en del uthyrare bryr sig inte alls.

Åker till Paleoschori beach och badar. Ljuvligt!
Jag har varvat ner rejält nu. Kommer på mig själv med att plocka med stenar som jag leker med i sanden. Vuxna människan!
Det är så inbjudande blått vatten så vi slänger oss i vattnet direkt. Det är ljummet känns det som.
Vi äter vår första grekiska sallad på Scirocco vulcanic food vid Paleoschori beach. Lite synd att vi inte provar deras vulcanic food som grävs ner och grillar under marken. Lite häftigt men jag är SÅ sugen på grekisk sallad.
Vi diskuterar om hur snabbt vi kommer att tröttna på den eller om vi ens kommer att göra det. Den grekiska salladen kan man äta flera luncher i rad.

Vi tar moppen direkt till Klima för att se de små båthusen.
Åh, så vackert och så lugnt.
Här på Milos har turismen inte alls kommit igång. År 2005 var jag på Alonnissons, Skopelos och Skiathios vid
samma tid på året och där stod inkastarna på rad vid restaurangerna. Kanske beror det på att det är chartermål dit Apollo el Ving flyger. Hit till Milos finns ingen charter från Sverige i alla fall. Vi njuter av att slippa inkastare och att trängas på stränderna.
Nu är klockan 9 på kvällen och det är VÄLDIGT sent för mig att äta vid den tidpunkten i vanliga fall.
Jag återkommer under resans gång.
Vi kommer att vara ute tre hela veckor så.......
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Tänker du fortsätta att äckla mig?
Postat 2007-06-14 11:37  Anmäl
Josse86 säger:
Låter härligt!! Blir verkligen avundsjuk när jag ser alla fantastiska bilder!! Hoppas ni får en trevlig vistelse och hör av er om vad som händer härnäst. Kram kram Josse
Postat 2007-06-12 23:28  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Kustaffe
Kustaffe säger om Greklands bild "Dash-8 plan med Olympic":
Fungerar kanske bättre än SAS Dash-plan
21 oktober 2007 18:23
Bittan
Bittan säger om Greklands bild "Milos":
Härlig sysselsättning eller hur?
24 juni 2007 17:39