Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Söndag 21 April 2019 - Katmandu

Äntligen Katmandu.

Redan i ung ålder drömde jag om att någon gång komma till Nepals huvudstad Katmandu. När jag så för dryga 6 år sedan slutligen hittade fram, så trodde jag nog att jag ej skulle återse staden fler gånger. Men nu är jag här igen och det är trevligt.

Resan hit gick genom tät trafik. Efter att ha lämnat Dhulikhel efter frukost så bar det nedför berget till Bhaktapur. Den staden och nästa stad Madhyapur Timmi sitter ihop med Katmandu till ett stort gytter. Huvudvägen är mycket hårt trafikerad, men jag upptäckte till slut att det gick fortare och lättare att ta sig fram på den serviceroad som går parallellt med den stora vägen. Väl framme i huvudstaden så var det inte så krångligt att leta sig fram till stadsdelen Thamel där mitt hotell ligger.

När Stefan och jag var här 2012 så bodde vi på Hotell Silver Home och ännu idag så är det första hotellet som dyker upp när man konsulterar Booking.com. Så jag bokade in mig här för en vecka, så får vi se sedan hur länge jag blir här.

Nu är snart klockan ett på eftermiddagen och jag ska gå ut och insupa lite atmosfär. Kanske uppsöka en rakstuga och få mig en avhyvling. Det kan behövas.

/Conny.........som nog kan tänka sig att smaka en whiskey eller två framåt kvällen. Det är ett par månader sedan sist.
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Grabbarna är inte längre desamma. Tror jag. Skräddarna finns kvar. De kände igen t-shirten direkt. Annapurna......no. Har inte sett Krishna.
Postat 2019-04-22 13:40  Anmäl
Postis19 säger:
Hälsa grabbarna på Silver Home. Finns skräddarna kvar? Tar du en tripp upp på Annapurna nu ?
Postat 2019-04-22 09:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan