Stöd Ukraina

Sissos blogg

Torsdag 18 Augusti 2011 - Italien

Äntligen har vi bokat - denna gång en charter - All inklusive!!!

Nu händer det som jag för många år sedan inte trodde att jag skulle lägga mina resepengar på.....vi har bokat en CHARTER med ALL INKLUSIVE!!! Tidigare har vi bokat biljetter, packat och bott lite här och var - där det passar. Nu gör vi en klassiker med SOLRESOR :)

VARFÖR?
Vi behöver semster! Semester har tidigare varit i bemärkelsen att ge sig ut på ett äventyr, upptäcka och utmana. Efter närmare två år utan gemensam ledighet och även blivit föräldrar behöver vi åka iväg. Denna gång innebär semester = sol, bad, avslappning, lättvindigt, mat. dryck, hotell. Jag ser riktigt fram emot att bara behöva ta mig till Landvetter för att sedan tillhöra en flock som slussas vidare till rätt destionation. All inklusive känns också skönt då vår förhoppning är att när sonen sover på kvällen kan en av oss hämta mat/dryck som vi sedan sitter och äter på vår balkong. Några kvällar kommer vi gå ut och äta i Tropea när han sover i barnvagnen, men det känns skönt att bara få VA`under en vecka.

Nästa resa är vår förhoppning att hitta tillbaka till mer äventyr, men idag känns det som ett tilldäckligt stort ÄVENTYR att för första gången resa med ett barn.

Två veckor kvar....
Dela med andra:    

Kommentarer
Maddeck säger:
Håller helt med om All inclusive, trodde heller aldrig att jag skulle resa på det viset.
MEN sen kom barnen och då provade vi på detta. Helt perfekt att kunna välj o vraka bland maten. Barnen behöver inte bestämma sig utan kan prova allt de vill. Man behöver inte säga nej till allt utan de kan äta " så mycket glass de orkar" .
Dessutom brukar ju poolområdena vara helt fantastiska!
Vi har nu varit i Turkiet 2 år i rad på all inclusive, och nu tror jag det får vara ett tag. Vill ju resa "på egen hand" egentligen, men man vet aldrig =)

Hoppas ni blev nöjda med er resa!
Postat 2011-10-18 19:53  Anmäl
Brigitta säger:
Låter helt rätt för er lilla familj. Och jag blev glatt överraskad av All Inclusive, det är bättre än sitt rykte. Njut och må bra!
Mvh
Brigitta
Postat 2011-08-25 13:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet