Stöd Ukraina

Sissos blogg

Tisdag 5 Mars 2013 - Kongsberg kommun

Då var vi här igen... återkopplar till en tidigare rubrik om den förbaskade finanskrisen :)

Ni som följde mig för några år sedan då min man och jag planerade bröllop och drömresan till USA vet att vi mitt i detta fick problem med SAAB... Min man flyttade då till Norge för att arbeta medans jag var kvar i Trollhättan. Sommaren 2010 föddes vår son och i samband med detta återvände min man till Svea.

Dock har det varit två tuffa år där livets pussel inte har gått att få samman - hur vi än har kämpat! Därmed tog vi beslutet att lämna och skriva under Vagabonds avskedsansökan till samhället! (Ska försöka skriva in den här så att alla kan ta del av den). Vi sålde vårt hus, jag tog tjänstledigt och flyttade till Kongsberg för två veckor sedan. Denna gången ska vi inte pendla utan går in för livet här till 100%. Nu är vi tillsammans hela familjen - det är det viktiga!

Så kan det gå.... Vi får se vart livet för oss framöver.


Dela med andra:    

Kommentarer
Brigitta säger:
Lycka till med er nya liv!
Postat 2013-03-09 17:20  Anmäl
Sisso säger till Karinlorvik:
Tack! Det har bara gått tre veckor på detta äventyr, men än är vi nöjda med vårt beslut. Nu blir utmaningen att finna en barnehage där vår son kommer att trivas.
Postat 2013-03-08 14:15  Anmäl
Karinlorvik säger:
Hoppas ni blir lyckliga i Norge,
och medaljhopp har ni bildbevis på här :)
Postat 2013-03-05 22:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet