Stöd Ukraina

Miaas blogg

Torsdag 3 April 2008 - Göteborg

Äntligen har jag börjat skriva

Äntligen har jag gått in för att börja skriva och lägga till bilder här. Har varit medlem ett tag men inte kommit mig för att skriva nåt om mina resor.
Jag bor och arbetar i Göteborg och är sambo. vi älskar att resa runt i världen och håller nu på att planera en resa i höst Troligen till Afrika med Safari och Zanzibar. Är det någon som varit på Zanzibar och kan ge oss lite tips på bra hotell. vi har läst mycket men det låter inte så positivt än så länge
Min sambo och jag har varit till Grekland; Kreta, Rhodos,Santorini, Milos. Cypern Mallorca, Frankrike Tyskland Spanien Bulgarien Italien Danmark Finland Norge, Island skulle jag vilja till men än har det inte blivit av. vi har också varit till Venezuela med Isla Margarita, Brasilien men Rio och Thailand en massa gånger, Belgien, Åland, Holland, Schweiz, Storbritannienoch Tjeckien. vi har nu bokat i janurai igen och då skall vi åka till blandannat Koh Lipe i södra Tahiland. Sitter nu och försöker att hitta hotell på Koh lipe och de andra öarna. Så Zanzibar och Safari blev inte av denna gången. Kommer att berätta om resan till Thailand i januari.

Bilderna från Kreta är en resa som vi gjorde förra året. Vi tog en flygstol och hyrde bil för att åka runt ön. Landade i Heraklion och åkte syd väst över bergen ner till en liten by Matala. därifrån åkte vi österut och höll oss i den mån det gick längst söderöver. Många av vägarna gick upp i bergen och vissa vägar var knappt frambara. Vi åkte längst österut för att sedan åka norrut och sedan i norr efter kusten tillbaka till heraklion och hemfärden
En resa där vi en enda gång hörde några svenskar. Men vi valde ju att hålla oss ifrån de stora turist stråken.
Jag har lagt in kort från Isla de Margarita.Det var en lite ö med mycket sevärt. Vi hyrde taxi en hel dag för en billig penning och åkte till de sevärdheter som taxichauffören tyckte vi bode se. Det blev en heldel av de sevärdheter som inte vi vanliga turister hittar till själv.
Det var mycket billigt och mycket god mat på Isla. Vi är helnöjda med resan , vacker lugn ö , då iallfall. Nu har ju många resebyråer resor dit så det kan ju vara mera turister än när vi åkte. Kan ändå rekommendera denna lilla ö utanför Venezuelas kust.
I år alltså sommaren 2008 har vi som vanligt varit i Malung v 29 på dansveckan Underbart kul att dansa och träffa vänner från hela Sverige Alla samlas där ( om man har dans som intresse förstås). vi var sedan här i Göteborg en vecka och sen i Norrköping en vecka med min son och hans familj.Vi bodde på Sörsjöns camping som är STF:s vandrarhem, men man bor i små stugor. En liten sjö vid där också . Lugnt och skönt mycket bad och naturligtvis Kolmårdens djurpark med safari och definer. Jag kommer att lägga ut bilder därifrån och kan varmt rekommendera stugorna på Sörjsöns camping. Det var barnvänligt och lugnt. Naturligtvis så är man ju beroende av vädret om man bor så vi hade sol varje dag och varmt i vattnet.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet