Stöd Ukraina

Mandusjennifers blogg

Söndag 29 December 2013 - Ao Nang

ännu en dag på stranden!

Hej där hemma i kalla blaskiga regniga sverige! ;)
Hoppas ni står ut med den usla vintern.

Nu har vi varit 2 dagar på stranden och relaxat och lapat sol. När man rundar udden över till railey och sedan rundar nästa udde över till phra nang är det knappt man kan tro att man är här. Det ser precis ut som på vykort med dom häftiga kalkstensbergen som skjuter 100 m upp i luften. En del blir smalare upptill som ett vanligt berg medans andra blir bredare upptill och man kan inte förstå hur dom inte rasar.
J e rätt solbränd ;) och jag är mer solbrun även om det inte märks så mycket!
Ikväll ska vi ner på ao nang beach där en av marknaderna finns o kika efter lite souvenirer.
Man börjar komma in i kulturen här lite mer nu men det är lite läskigt till o från. Vi har säkert blivit blåsta på pengar men vi försöker lära oss att pruta... det går lite sådär. Jag kunde det rätt bra efter ett par öl igår kväll ;)

Maten vi har provat har varit av varierande kvalitet. Vi käkade en köttbit på carnivore det var fantastiskt! Idag åt vi mat från en av mat båtarna dom va jättegod tillsammans med frukt shakes.
Ingen har blivit matförgiftad än vilket är väldigt skönt! J har varit lite förkyld men det verkar ha gått över! Vi är så glada så länge vi håller oss friska o pigga!

Vi har haft en ekorre som skrämde skiten ur Jennifer här om natten när hon vaknade i panik av att den 3 m sprint fram och tillbaka över taket!
Små söta ödlor springer det omkring här oxå! Världens mysigaste hotell!
Dela med andra:    

Kommentarer
Elinreser säger:
Vad härligt ni verkar ha det! :) Men på med mer solskyddsfaktor Jennifer! :P
Idag är det faktiskt sol här hemma, tro det eller ej. Resten av dagarna har varit gråmulna.. :( Men jag ska ut på en liten promenad snart. Calle har slagit i tån och tror att det är stukad så han får inte följa med.
Att pruta är svårt ju, och man kan ofta börja mycket lägre än man tror. Jag tycker också att ett par öl hjälper! ;)
Kram!
Postat 2013-12-29 12:07  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

jaha, en dag kvar då.
10 år sedan
hej då 2013, hej 2014.
10 år sedan
näst sista december.
10 år sedan
ännu en dag på stranden!
10 år sedan
shopping dagar!
10 år sedan