Stöd Ukraina

Flys blogg

Måndag 21 Oktober 2019 - Peking
Resealbum: Rundresa i Kina

Ankomst Peking:

Landade i Peking, på den ”gamla” flygplatsen från 2007 – De har byggt en ny som togs i drift samma månad som vi var där - 11,55 lokal tid och pass/visumkontroll gick som förväntan, en del kö, men det får man ju räkna med och det var smidigare än i USA, som är under all kritik. När vi väl kommit till ankomsthallen så stod en reseledare där och väntade (Per). De första dagarna hade vi även en representant från TEMAS huvudkontor med oss, som skulle ta lite foto. Vi fick lämna bagaget som åkte direkt till hotellet, medan vi rivstartade med utflykt direkt. Vädret var behagligt på lite drygt 20 grader och sol. Buss tog oss till sommarpalatset där vi var till ca 16,30. Därefter åkte vi till hotellet och sen var det välkomstmiddag på en restaurang kl. 18,00. Blev inte så långvarig här, då man var ganska sliten efter resan och sen direkt med aktivitet, så jag var tillbaks på hotellet redan 20,00 och la mig vid 21. Hade laddat ner VPN för att försöka hålla lite kontakt via sociala medier, då facebook och google-appar inte fungerar i Kina, men jag hade inte loggat in på kontot, så det fungerade inte. Så under resans gång använde jag mobilabonnemangets surf 3 dagar, och det fungerade med sociala medier, då detta var kopplat till Sverige.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan