Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Lördag 18 November 2017 - Avis

Adeus Portugal – för den här gången

Copyright © Bejjan888™

Orkade inte packa så mycket igår kväll, så jag hade mycket att packa på morgonen. Men det är ändå lättare att packa ner allt när man ska hem, än att packa innan en resa. För när man ska hem, så är det bara att knöla ner allting och man behöver inte oroa sig för att väskan ska försvinna på väg hem. För man ska ju ändå bara hem. Det är ju värre att packa inför en ridresa och så kommer väskan bort och alla ridgrejer försvinner. Då har man ingenting att rida i…

Jag, A och M skulle med samma flyg. Så vi var tvungna att lämna gården klockan 09.00 för att hinna till Lissabon i tid för flyget klockan 12:45. Alltid lite sorgligt att säga hejdå till ett sådant hemtrevligt och fridfullt ställe. Men vi tog en sista rundvandring i stallet, sa hejdå till Patrícia och hennes två supersöta och snälla hundar Pipoca och Mia.

Lissabon flygplats har en större tax-free shop och där, liksom de andra gångerna jag varit där, har de stora påsar med Kinder Mini. De finns ju inte att köpa i ”vanliga” affärer, bara på flygplatser, så jag passade på att köpa två påsar. Men känner jag mig själv så lär de väl inte räcka särskilt länge ändå… ;)

För ovanlighetens skull var det en kvinnlig pilot som flög hem till Stockholm-Arlanda. Och ju närmare Sverige vi kom, desto mer turbulens blev det och det var mörkt och väldigt låga moln. Men det blev en mycket smidig och mjuk landnings. Man kände inte ens att hjulen tagit i landningsbanan innan planet bromsade in.
Jag skulle verkligen rekommendera alla som är intresserade av att åka på ridresa (dressyr) att resa hit. Man kan kombinera som man vill. En ridlektion om dagen eller två. Klassisk dressyr eller Working Equitation eller kombinera med uteritter. Uteritterna sker på de hingstar som man rider dressyren på (vilket inte hör till vanligheterna), men det blir bara i skritt. Ingen trav eller galopp. Fantastisk personal som gjorde de kunde för att vi gäster skulle trivas.

Vädret var kanon hela veckan, utom första morgonen då det var dimma. Sen var del sol hela veckan utan ett enda moln. På kvällar och nätter var det stjärnklar himmel. Temperaturen höll sig runt +20°C och kanske strax däröver, men mer behövs inte.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
50 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
50 veckor sedan
En gråmulen dag
50 veckor sedan
Shkodër och Krujë
50 veckor sedan
Slapp dag... igen
50 veckor sedan