Stöd Ukraina

Alfvas blogg

5 dagar till avresa

Tänk om man hade haft avresa i helgen istället?
Då hade man nu istället för att ligga hemma och kurera sig själv med 39 graders feber kanske suttit på ett flygplan någonstans och varit riktigt, riktigt sjuk. Det kunde med andra ord ha varit mycket värre! :)

Eftersom jag känner att vi är under enorm tidspress när vi väl kommer fram till Manila har jag bokat lite valuta via Forex att hämta ut på Arlanda innan vi sticker. Det är säkert ett riktigt dåligt drag från min sida när man tittar till växlingskursen, men ibland har man inget val.
Enligt xe.com ligger kursen på 1PHP=0,1419 KR
På forex ligger samma kurs på 0,1541 KR
Snabbt överslaget är det ca 60 PHP per 100:- som man går miste om.

Lyckligtvis har vi ICA Mastercard att ta ut pengar på plats med där nere, samt att vi även får växla in lite pengar till USD för att ha som säkerhet om vi skulle råka spendera lite för mycket!
Jag är lite fundersam till hur mycket pengar som kommer att gå åt för resan.
Vi har räknat ut det hela - själva resan inklusive boende i 23 nätter på Filippinerna har hamnat på ca 11 700:- per person. Det är inte mycket om vi skulle omvandla det hela till en chartersemester. Vår sommarresa till Mallorca 07 gick på nästan lika mycket.

Har jag glömt något?
Måste jag packa något livsnödvändigt?
Vad sjutton är det exakta beloppet på utreseskatten från Manila på?
Behöver jag släpa med mig tjocka kläder?
Är flygplatsen i Doha verkligen så kall som de säger?
Hur slår man ihjäl 7 timmar i Doha?

Usch så många frågor, så få svar man har...

Nu ska jag koncentrera mig på att bli frisk och se fram emot en underbart efterlängtad semester!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet