Stöd Ukraina

Ivans blogg

Torsdag 10 Januari 2008 - Koh Tao

31° over och 27° i

vattnen runt Koh Tao.
Islandhoppingen utanfor Pak Men Pier fungerade perfekt. Hann beta av nagra nya Nationalparksoar.
Nyar firades i Trang med locals. Mycket skjuta, tut och blas.
Upptackte att Koh Mook (Emerald Cave) blivit annu mer turisttrapp an den var tidigare. Folk bogserades in i grottan. Sakert 20 pers i taget. Som tur var fanns kvar nagra fler nastan ororda oar att utforska.
Efter nagra till marina NP och genom ett par fastlandas NP till slut over till Gulf of Thailandsidan.
Startade blasigt. Krakbaten fran Chumphon de 75 km ut till Koh Tao gjorde sjal for namnet.
En toppen bungalow med 180° havsutsikt. Den ligger hogt vilket ar nackdelen om man skall ner till lokala beachen och ta en longtail ut. 210 trappsteg ner (och upp igen).
Fantastiska vatten med mangder av marint liv. Har t.o.m. i dag tagit 168 bilder med undervattenskameran.
Tillbaka till fastlandet i morgon och sedan ner till Surat Thani dar flyget tar mig hem via Abu Dhabi.
Har tur. Slipper pa sa satt bade Bangkok och Phuket.
Kommer att bli en knepig omstallning. Men behover tydligen inta skotta sno iaf!
Bilder kommer nar jag hunnit varda jetlagen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Make säger:
Att du hinner och orkar. Har har vi det lugnt och har hittat en perfekt strans ca 2 mil utanfor Hua Hin norrut. Har ockso sorjat bowla p[ gamla dar. jattekul.

Marjo
Postat 2008-03-04 15:05  Anmäl
Keiju6 säger:
Du är en otrolig "gubbe", Ivan! Välkommen hem! Ser verkligen framemot dina under vattensbilder/andra från din resa!
Postat 2008-01-16 18:53  Anmäl
Paulita säger:
Hej du glade jetlaggare och välkommen hem! Kul att läsa din erfarena blog.
Själv var jag rätt förstagångsbegistrad i Thailand.
Postat 2008-01-15 17:16  Anmäl
Suziq säger:
Låter underbart med sol och värme. Här regnar vi bort i mörkret.
Postat 2008-01-11 13:24  Anmäl
Romha säger:
Du är en härlig "livsnjutare" / R-M
Postat 2008-01-11 09:12  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mellanöstern — Iran
9 år sedan
Med M/V Funchal till Scotland.
10 år sedan
Malta och Gozo.
10 år sedan
Malaysia och Malacca Strait.
11 år sedan
Efter Indien.
11 år sedan