Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Onsdag 28 Januari 2009 - Ho Chi Minh

28 Jan - Sista dagen

kl 08:30 var det hämtning för heldag på båten, min sista resdag. En relativt turistig båttur visade det sig, mycket båtar och halvtaskigt akvarium. Solen var stark och vinet var sött men trevligt var det. Vi var tre svenskar på båten så vi höll i hop. Jag och två tjejjer från Göteborg som skulle resa i ytterligare två månader *suck*. Råkade få tag på en egen flaska vin som jag inte släppte taget om *ler* Hanna fick en klockren bild på mig plaskandes i en för liten badring med egen flaska vin. Orkade inte plocka upp kameran denna eftermiddag så jag inväntar den bilden som får bli den sista på denna resan. Snorklingen var heller inget vidare men kanske max 4 meter siktdjup. Tillbaka i Nha trang var det avskedsmiddag med tjejerna och sedan började den långa hemresan med en 10 timmars sovbuss till Saigon, flyg till Arlanda, tåg till Stockholm central och sen Swebus nattbus hem till Borås. Tre nätter på resande fot alltså, så sängen hemma lockar ordentligt nu när jag sitter på 7 eleven på vasagatan utanför centalstationen och skriver.

En väldigt händelserik, äventyrlig och väl genomförd tvåveckors i Indokina är nu till ända och jag han ju med mycket mer än vad jag själv trodde. Plus att jag blev riktigt brun på kuppen till slut.

Ha det gott.../Martin
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan