Stöd Ukraina

Mbilds blogg

Fredag 23 Januari 2009 - Louang Prabang

23 Jan - Min fodelsedag :-)

Kortklippt och fin dagen till ara for 30 kronor och med en inbokad heldag med kajakpaddling, vatenfall och elefantridning borjade dagen klockan 08:30 med transport ner till floden, jag fick paddla i en singelkanot vilket jag uppskattade hemskt mycket. Fantastiskt trevligt att kunna kora riktigt nara och titta hur de fiskar, badar eller plockar alger. Nagra tjejjer som satt tvattade vid flodbadden skvatte jag vatten pa... de skrattade fortjust och pekade pa en av tjejerna som antagligen var ogift. Jag paddlade vidare i gruppen som bestod av ett par fran Osterike och ett Engelskt par, en Hollandare och jag. Racade sjalvfallet med en Guide som ocksa hade singelkajak, jag prejjade honom ur kurs :-) han blev ocksa lite blot pa kupen #ler# Bufflar som drack ur floden kom jag riktigt nara. Sen var det vattenfall igen och lite elefantridning. Otroligt smidiga djur med tanke pa storleken, de gick med latthet uppfor halkiga sma vattenfall, lera och branta stigningar. Till slut var man ganska seg efter Ca 4 timmars paddling, gott att komma tillbaka, Bestalla in lite mat och en stoor kall Beerlao... mums. I morgon ska jag ta en battur pa den maktiga Mekongfloden, se en helig grotta, mumsa grillad mekongfisk och flyga till Hanoi/Vietnam.
Dela med andra:    

Kommentarer
Crista säger:
Grattis på födelsedagen!!
Härlig resa du gör :-)
Postat 2009-01-23 19:45  Anmäl
Sierra säger:
Grattis och det där med en stoor kall Beerlao lät inte dumt...
Postat 2009-01-23 18:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresan
14 år sedan
Sista heldagen innan hemresan
14 år sedan
Perhentian islands
14 år sedan
Noll koll
14 år sedan
Drar till Malaysia en vecka
14 år sedan