Visningar: 35

Nattbesök av en varan

Elen är avstängd mellan 00-06 och där någon gång på småtimmarna känner jag att något slår mig på vaden. Jag skriker till och tittar ut i kolmörkret, allt är tyst förutom hjärtat som slår högt och väcker frugan. Något är i rummet säger jag tyst, en orm, spindel eller något annat äckligt. Ingen el men jag vet att min telefon ligger på en hylla en armlängd bort. Jag ser ingenting men får ut armen ur myggnätet och känner försiktigt runt tills jag hittar telefonen och kan återgå till "säkerheten" i sängen. Slår på ficklampan och lyser runt i rummet och där är den... En en meter lång varan som krupit in genom det glaslösa fönstret. Jag är livrädd men måste ju på något sätt få ut den. Hittar en kvast "thaikvast" och börjar jaga odjuret. Den är ganska snabb men framförallt tung när jag väl fått den att "fastna" på kvasten. Den åker ut genom ett annat glaslöst fönster och landar med en duns 3 meter längre ned. Vi återgår till sängen men det tar nog trekvart innan sömnen vill återfinna sig... Var lite obehagligt varje kväll efter detta att komma ner i varv och somna gott. En upplevelse jag helst slipper i framtiden...
Plats: Thailand
Bilden tagen: 28 februari 2012
Kommentarer
Av Eje_b
22 sep. 2015 11:41
Härlig bild, kramgo varelse, Blomstone