Undvik AutoEurope

Av Labe
23 juni 2014 10:09
Visningar: 971
AutoEurope samarbetar med ett skurkföretag i Italien som heter Goldcar. UNDVIK BÄGGE!! Goldcar accepterar inte mitt Skandiabankkort vid uthämtning av bil. Detta informerar inte AutoEurope om. Tvärtom får man samma informationspapper av AutoEurope avseende depositionshantering oberoende av vilket uthyrningsföretag ens bilbokning avser. Tyvärr är denna information korrekt om du hyr bilen av SIXT, Hertz mfl men INTE när du hyr av Goldcar, dom har egna mystiska krav. Jag fick hyra en bil till direkt av SIXT. Kostnaden för den icke användbara bokningen på AutoEurope/Goldcar fick jag inte tillbaka
3 juli 2014 16:22
Har själv drabbats av samma sak. Men då var det Firefly (Malaga). Felet ligger hos båda. Det verkar vara en allians av skurkaktiga företag. AutoEuropes löften på deras webbsajt gäller INTE.
När man ska hämta ut bilen så tillkommer en massa kostnader som AutoEurope inte har informerat om. Och kostnader som de lovat skulle ingå i priset som finns på deras hemsida.
Om man vill ha en hyrbil när det är dags att hämta ut den, så är det bara att punga ut med dessa extrakostnader. För vår del blev det mer än 2000 kr (extra). Och Firefly kan i efterhand visa upp ett kontrakt som jag inte ens visste om att jag skrivit under. Höll de för kontraktet när jag skrev på eller har de manipulerat dit det i efterhand, t.ex. m.h.a. Photoshop? Och jag fick ingen kopia av det kontraktet. Det vanliga hyrbilsutkvitteringskontraktet fick jag en kopia av, men det krävde de tillbaka när jag lämnade tillbaka bilen.
Det finns överhuvudtaget ingenting positivt att säga om AutoEurope (och Firefly). AKTA ER FÖR AUTOEUROPE OCH FIREFLY !!! Vänd er till ett seriöst företag.
Jag har klagat hos AutoEurope. Men de tycker att de (och Firefly) har gjort helt rätt.
Som tur är tycker inte min bank och MasterCard det, så jag har fått tillbaka pengarna. Men jag räknar med att de kommer att fortsätta att djä...as. ALDRIG MER AUTOEUROPE !!!
Av Birgere
3 juli 2014 18:02
Vore intressant att få veta vilka extra kostnader som lagts på. När det gäller kort så är det ofta vanskligt att betala med betalkort (debiterad) hos hyrbilsfirmor då dom ofta reserverar en summa som klart överskrider den förväntade kostnaden. Denna reservation blockerar dina pengar du har på kontot (har man inte täckning för tusentals extra på kontot så är det kört). Så det bästa och säkraste är att alltid använda keditkort när man hyr bil.
Hade hyrbilsfirmorna inkl tex AutoEurope varit tydligare med denna information tror jag att ovanstående klagomål inte uppkommit.
4 juli 2014 15:57
Du poppar upp i alla inlägg och försvarar AutoEurope. Hur mycket betalar AutoEurope för det? Eller kanske är du anställd av dom? Du är inte intresserad av fakta. Du vill bara skita ner dom som drabbats av AutoEurope och deras kumpaner. Du har väl aldrig anlitat dom?
Av Birgere
4 juli 2014 16:38
Citerat från Aktaerforautoeurope:
Du poppar upp i alla inlägg och försvarar AutoEurope. Hur mycket betalar AutoEurope för det? Eller kanske är du anställd av dom? Du är inte intresserad av fakta. Du vill bara skita ner dom som drabbats av AutoEurope och deras kumpaner. Du har väl aldrig anlitat dom?
Kan inte påstå att jag försvarar Autoeurope. Däremot tycker jag att man ska beskriva fakta och inte bara en massa lösa påståenden (som förvisso kan vara korrekta). Utan fakta och med ett användarnamn som ditt är det ju omöjligt att ta dina inlägg seriöst.
Hur kan du påstå att jag inte är intresserad av fakta? Vad vet du om det?
Så sluta upp med dina tarvliga personangrepp och för en saklig dialog istället.
En snabb sökning i min mailbox visade att jag har anlitat autoeurope 6 ggr och vad jag kommer ihåg aldrig haft problem med dom eller andra motsvarande företag eller hyrbilsfirmorna på plats. Visst kan det strula med att bilen är lite sen eller att dom i hyrbilsdisken försökt med alla medel att sälja på mig en massa extra som jag inte behöver, men är man en medveten konsument så kan man hantera detta.
5 juli 2014 08:20
Citerat från Aktaerforautoeurope:
Du poppar upp i alla inlägg och försvarar AutoEurope. Hur mycket betalar AutoEurope för det? Eller kanske är du anställd av dom? Du är inte intresserad av fakta. Du vill bara skita ner dom som drabbats av AutoEurope och deras kumpaner. Du har väl aldrig anlitat dom?
Jag tycker det är märkligare att du bara poppar upp sådär med helt nyskapad profil (20140703). Har nog anlitat Autoeurope sju eller åtta ggr i bla USA, Italien, Tyskland och har inte haft några problem. Vad som kan hända är att biluthyrningsfirman vill sälja på dig massa onödiga extratjänster. Se till och läs på vad som ingår i avtalet innan du ställer dig i kön för att hämta ut bilen så är man mer förberedd.
Sen kan man fråga sig om Autoeurope har möjlighet att informera om vilka bank- eller kreditkort som respektive biluthyrare accepterar eller inte?
16 dec. 2014 18:31
Jag har också problem med Goldcar! Bokade via Holiday Autos. Den försäkring jag tecknat via dom var inte heltäckande och jag fick verkligen stå på mig för att få ut bilen på Ciampino utan att teckna Goldcars egna "heltäckande" försäkring. Då fick jag först syna bilen efter fel o skador. Fylla i en väldigt skum rappport om vilka fel jag uppäckt. När jag återlämnade den så synade personalen bilen tillsammans med mig och som tur var hittade dom inte en skråma! Jag fick också återbetalt till mitt kreditkort för det bränsle jag ej nyttjat.

Men, nu 6 månader efteråt, upptäcker jag till min fasa att Goldcar vid 2 tillfällen dragit pengar från mitt Mastercard! När jag ringer kontoret i ciampino så hänvisar dom mig till Goldcars kundtjänst. Numret är ogiltigt! Då kontaktar jag Holiday Autos o Sverige som lovar ta tag i ärendet och återkomma……
NÅn som vart med om nåt liknande?
Av Birgere
16 dec. 2014 18:47
Citerat från Jonesholmes:
Jag har också problem med Goldcar! Bokade via Holiday Autos. Den försäkring jag tecknat via dom var inte heltäckande och jag fick verkligen stå på mig för att få ut bilen på Ciampino utan att teckna Goldcars egna "heltäckande" försäkring. Då fick jag först syna bilen efter fel o skador. Fylla i en väldigt skum rappport om vilka fel jag uppäckt. När jag återlämnade den så synade personalen bilen tillsammans med mig och som tur var hittade dom inte en skråma! Jag fick också återbetalt till mitt kreditkort för det bränsle jag ej nyttjat.

Men, nu 6 månader efteråt, upptäcker jag till min fasa att Goldcar vid 2 tillfällen dragit pengar från mitt Mastercard! När jag ringer kontoret i ciampino så hänvisar dom mig till Goldcars kundtjänst. Numret är ogiltigt! Då kontaktar jag Holiday Autos o Sverige som lovar ta tag i ärendet och återkomma……
NÅn som vart med om nåt liknande?
Intressant. Spontant vad jag kan se att dom skulle kunna dra avgifter för i efterhand är:
- Skador...men bilen tycktes ju vara OK
- Ej fylld bensintank, här verkar det vara något konstigt upplägg där du tydligen köpt en full tank och sedan blivit krediterad för outnyttjad soppa. Något sådant generöst erbjudande har jag aldrig sett...men kul om det finns... kanske något fel som dom gjorde och sedan rättade till.
- Vägtullar
- Böter (tex hastighetskamera)

Kan något av detta passa in?
Av Pale
20 nov. 2015 15:53
Varning. Hyr inte bil genom Autoeurope. Jag hyrde och betalade för en Mercedes Viano Lyx för 7 passagerare och mycket bagageutrymme men fick en Opel Zaphira för 6 passagerare och inget bagageutrymme. Autoeurope anser att de har rätt att leverera en bil i en helt annan kategori än den man betalt och bokat i.