Dominikanska republiken=magsjuka?

29 apr. 2016 00:27
Visningar: 2703
hej
har bokat resa med ving till viva Wyndham dominucis Palace(all inclusive) nästa år med familjen man och två barn då 15 och 10 år.har nu googlat lite på just dominikanska republiken och fått fram till att det är tydligen vanligt med magsjuka/turistdiaree där.jag och maken var till mexico ´för tredje gången nu i mars och bodde för första gången bla på isla holbox och jag råkade ut för turistdiaree för första gången.var ingen vidare trevlig upplevelse då jag var dålig och låg mer eller mindre inne på rummet i fyra dagar...det jag undrar nu är om ni tror det är minde/mer vanligt på just dominikanska republiken med #magbesvär#,vad göra om man hamnar i denna sits och har du/ni råkat ut för det i dominikanska republiken?ser för övrigt väldigt fram emot den här resan med barnen som ska åka långresa.tacksam för svar
/ulrika
29 apr. 2016 10:23
Bakteriefloran är ju annorlunda så risken finns alltid, men bor ni på AIC är nog chansen mindre än om ni skulle prova lokala restauranger.
Av Annar
2 maj 2016 15:46
Har varit på Bavaro Princess i Punta Cana och kan säga att detta stämmer. Mina misstankar riktas mot isen(vatten) jag fick i drickan... Men! De på hotellet pratar öppet om att det händer många och att de har medicin som kan hjälpa, sedan så tror jag att det är 30-50% chans att man får det och om man är orolig kan man alltid ta med sig relevanta tabletter från Sverige.
Lycka till!

PS: Bavaro princess är en 4* All inclusive hotell
3 maj 2016 18:14
tack för svar båda två. ja v årat hotell ska ju också vara ett 4stjärnigt och då vill man ju att det ska kännas någorlunda tryggt.
Med vänlig hälsning ulrika
19 maj 2016 08:13
Hej!
Jag blev dålig under slutet av min vistelse och gick till sist till läkaren (ångrar att jag inte gjorde det direkt när jag blev dålig) Fick mediciner och var bra på ett dygn. Trots det är det min bästa semester någonsin och jag åker gärna tillbaka. På det hotell jag bodde på så använde dom flaskvatten för att göra is så vad jag blev dålig av är svårt att veta. VI åt både på hotellet och ute på restaurang, min sambo åt exakt samma saker som mig men blev inte dålig.
19 maj 2016 17:28
Tack för svaret ☺ ska tänka på att gå direkt till doktorn om vi skulle bli sjuka. Låter ändå toppen att ni vill tillbaka. Ser verkligen fram emot den här resan.
/Ulrika