Annans svar i diskussioner om Malaysia

Annans säger i Timjohanssons diskussion "Borneo, Hjälp!!":
Det är ett bra tag sen jag var på Borneo men helt klart ska du besöka rehabcentret för orangutanger. Ett par dagars tur på floden är ett måste likaså. Om du inte ser så mycket spännande så möter du i allafall näsapor. Mount Kinabalu var jag bara nedanför, men det är jättefint där. Finns ett badställe med bassänger med vatten uppvärmt från källor. Har du möjlighet att se en Rafflesia i blom, gör de...
23 oktober 2012 18:42 - Anmäl
Annans säger i Martinmagnusson1s diskussion "Bestiga Kota Kinabalu":
Nu är det ett tag sen jag var på Borneo, men jag har för mig att var och vartannat hotell var kopplat till touragencys som ordnade turer till både KK och orangutangerna. Det var rätt lätt att ta sig med minibuss eller taxi. Trakten runt berget är fint, man kan bada på en anläggning som har varmtvatten från varma källor. Bodde fräscht och billigt nedanför berget. Gick inte upp, var bara runt omkrin...
18 oktober 2012 21:54 - Anmäl
Annans säger i Mallelainens diskussion "Borneo i november?":
Vad roligt, Borneo är häftigt, men jag har ett svagt minne av att inrikesnätet är väl utvecklat, så kolla det på flygplatsen när ni landar. Vi flög faktiskt inrikes där pga tidsbrist, det var billigt och Borneo är stort och vägarna är inget vidare. Kolla mina bilder därifrån, åk en tur på floden, orangutangerna på centret är kul att se, försök se en rafflesia, världens största blomma. anna
23 mars 2009 07:51 - Anmäl
Annans säger i Gerands diskussion "Klädtips för vandring på borneo":
Bra skor, typ vandrarkängor, tunna byxor med långa ben skyddar för ev. insekter. Det beror ju på vart du ska vandra. Vi vandrade i skog, då räckte det bra med kängor och byxor, tunn tröja. Ska du däremot upp på Mlount Kinabali ska du ha ordentligt med kläder på/med dej. Under våra dar runt floden hade jag önskat ett ordentligt regnställ och ett par bra gunnistövlar, stövlar fanns förvisso att lån...
5 november 2008 21:08 - Anmäl
Annans säger i Myenglas diskussion "Utrustning i djungeln?":
Har varit i "djungeln" på Borneo. Där vi var fanns allt att låna, typ regncape och stövlar. Annars tycker jag ett par bra kängor och en regnjacka är något som man själv har med sig. Och dessa plagg kan jag rekommendera om ni ska ut och trekka i regnskogen eller åka på floderna. Kikare tycker jag är ett måste, ibland har guiden med sig en, men det är ingen bra idé att dela den med andra då föremål...
16 januari 2008 19:09 - Anmäl
Annans säger i Myenglas diskussion "Air Asia?":
Vi flög med Air Asia i april, allt funkade jättebra, från bokning av biljetter till själva resan.
9 juni 2007 07:46 - Anmäl
Annans säger i Farmor81s diskussion "Borneo- Sabah Sommar 2007 ":
Var på Borneo för ett år sen, jag kan rekommendera att ta med en bra kikare om man vill se nåt under flodturen, regncaper fanns att låna, men bra skor/kängor var inte helt fel för det var jäkligt lerigt runt ställena vid floden. I övrigt så var det fruktansvärt kletig värme så så värst mycket kläder behövde man inte. ... Lite kyligt i trakten kring Mount Kinabali. Gaya island är inget märkvärdigt...
14 mars 2007 19:11 - Anmäl
Annans säger i Parets diskussion "KL, Singapore och Borneo":
Hej! Vi gjorde nästan exakt samma tur på Borneo som ni vill göra, men hann inte med Turtle Island vilket ska vara nåt att se. Det är lätt att hitta boende på Borneo, vi åkte från Kota Kinabalu rakt över till Sepilok, sen flög vi tillbaka. På turen över hann vi med Manukan Island (ingenting att åka till), en tur nedanför berget, vi var inte upp.., Poring Hot Springs, theplantage med boende i långh...
23 februari 2007 09:04 - Anmäl
Annans säger i Lizs diskussion "Borneo januari":
Hej! Så, var på Borneo i mars i år, vi åkte via Kuala Lumpur dit, men jag hörde också att billigaste sättet är att flyga till Bangkok och sedan ta sig ett annat plan därifrån. I Kota Kinabalu kan man bo fint och relativt billigt på hotell Europa, det ligger centralt och nära till marknaden som är värt ett besök. Vi tog oss därifrån med lokala bussar, österut, och stannade på ett flertal ställen...
4 december 2006 18:54 - Anmäl
Annans säger i Kittens diskussion "Borneo":
Hej själv! Att boka biljett till Borne, vi köpte flygstol med air Malaysia, vilken vi hittade via sökning på någon resesida på nätet, tyvärr kommer jag inte i håg vilken. Vi betalade 8.500 per stck och det var direkt flyg till Kuala Lumpur, byte och sen till KK. Dessvärre kostade det lärengar, för vi fick veta av andra backpackers att det var etydligt mycket billigare att flyga till Bangkok och s...