Acotrisses svar i diskussioner om Filippinerna

Acotrisse säger i Akw63s diskussion "Flyg från Hong kong till Boracay":
Vi flög Kalibo - Clark - Hong Kong, fungerade utmärkt =) Vi hade dock små väskor så det är ju än så länge problemet med Caticlan. Jag reste även jag med min dotter =) Ha en underbar resa ! =)
24 juli 2015 18:55 - Anmäl
Acotrisse säger i Lindags diskussion "Manila-malapascua-bohol":
vi åkte clark-cebu-malapascua-bantayan-bohol/alona-cebu-boracay alla ställena var så olika så kan inte säga riktigt vad som är bättre än det andra, men malapascua är helt klart en hit om man inte är en rastlös själ. men om du skall ta dig från malapascua till bohol så tar du bankabåten från malapascua till maya, där tar du antingen buss ( gjorde vi ) eller taxi ( som de flesta gör ), sedan g...
24 april 2014 21:43 - Anmäl
Acotrisse säger i Ollas diskussion "Boende i Boracay":
Spider house var det bästa med Boracay =) titta på vår blogg http://www.enenkelresamedossblogspot.se vi tyckte spider house var precis det boendet vi ville ha ! Skulle jag komma tillbaka till Boracay så skulle jag defenitivt boka Spider house igen.
2 september 2013 20:55 - Anmäl
Acotrisse säger i Snej81s diskussion "Boende på Malapascua och Mactan Island":
Snej81, låter som en prima plan =) Miamia, Vi tog den gula Ceres bussen - den tog 4 timmar Cebu - Maya - fungerade utmärkt. Billigt som tusan. Men vi reste 2 pers. Är man flera, eller har resväskor kan man likaväl ta taxi. Men jag ångrar inte ens en sekund att vi åkte bussen. En upplevelse i sig !! Men man skall komma iväg tidigt på morgonen. Något vi inte gjorde men som jag fattar i efterhand ...
16 augusti 2013 18:36 - Anmäl
Acotrisse säger i Isaboulls diskussion "Första resan till Filipinerna":
Alla tycker självklart olika. Men hade jag 20 dagar på mig och vill till Cebu så hade jag nog valt Malapascua och hoppa Boracay. Ingen dykare men du kan besöka oss på http://www.enenkelresamedoss.blogspot.se om vår resa i Fili. Ett alternativ annars som jag tror är toppen är Cebu, Bohol, Panglao/Alona då kan du besöka Balicasag eller Pamilican och sedan från Panglao åka till Siquijor och/eller Apo. Fili ...
8 juli 2013 22:10 - Anmäl
Acotrisse säger i Snej81s diskussion "Boende på Malapascua och Mactan Island":
Måste bara säga hej igen Guntebunte =) Åhhh skall ni tillbaka i feb ! Så underbart ! Jag hade sååå önskat det. Tyvärr att få ledigt för min dotter igen på högstadiet i 3 veckor ( vi var ute och reste 4 v, varav 1 sportlovsveckan ) igen finns inte på världskartan...... suck* Förlåt sidospåret Snej81.... Ja som du förstår är vi alla fan om Malapascua. Jag hade lätt valt Exotic igen. Men hade jag ...
26 april 2013 09:01 - Anmäl
Acotrisse säger i Snej81s diskussion "Boende på Malapascua och Mactan Island":
Jag hade gärna stannat 7 dagar där, men då får man ju gilla att snorkla, bada, plaska. ( Eller dyka såklart då ) Och ut och gå, eftersom ön är så liten så kommer man ju samtidigt någonstans. Vi pratade med en amerikanare med myror i brallan, han fräste runt på stigarna med en motorcykel, det tyckte han var kul. Men vi gick...Nivån ta med böcker och ha det götte slappt. Man kan ta bankabåt runt ön ...
25 april 2013 11:10 - Anmäl
Acotrisse säger i Snej81s diskussion "Boende på Malapascua och Mactan Island":
Hej, bodde på Exotic i Februari. Du kan kolla lite bilder på http://www.enenkelresamedoss.blogspot.se Jag och dotter hade 2 stora dubbel sängar. Jag hade hellre bokat tidigt och ringt ner och försökt få beach front rummet med en dubbelsäng. Avstånd till centrum.... hihi det var ju kul....Malapascua är så litet så du har gångavstånd även om Exotic ligger längre bort på stranden. Vilket var himla skönt...
24 april 2013 21:02 - Anmäl
Acotrisse säger i Liilos diskussion "Hjälp ?? Filippingerna/Boracay ?":
Vill man dyka är Malapascua kanon, och vill man bara snorkla och mysa, slappa, njuta så är det precis lika bra. Men vill du vara uppe och parta till 3 på natten så hoppa Malapascua. Det är mest dykare och par och lite familjer. Men vi älskade stället jag och dotter 13 år. Befinner oss på Bantayan just nu men kan verkligen rekommendera Malapascua. Vill man bo fint så är det som Fredriks länk Exotic...
13 februari 2013 05:18 - Anmäl
Acotrisse säger i Guntebuntes diskussion "Ringa och sms:a från Filippinerna":
Ja eller så Guntebunte så skiter du i det, och låter dem veta att ni lever via bloggen ni skall ha =)