Vodice

11 juli 2009 10:10
Visningar: 2332
Hej!

Jag och ett par av mina vänner skall inom kort åka ner till vodice i kroatien. Jag är tacksam för alla tips och råd jag kan få med mig inför min resa... Jag har redan fått ett par bra tips från personer här ifrån reseguiden tidigare men jag är alltid tacksam för fler.

Har även hört att vodices bad möjligheter inte är de bästa! Några tips på vart man kan bada och sola i närheten av vodice vart det kan vara bättre än i själva vodice?

Tack till er alla på förhand och GLAD SOMMAR : )
13 juli 2009 11:10
Hej Hej!

Jag har varit i vodice och tyckte om den lilla staden rikitgt mycket. En trevlig stad och mysig måste jag säga. Men när det handlar om badplats så är det inte sådär perfekt. Mycket stenar och en hel del badplatser tyckte jag var nästan lite farliga höga vågor som slår mot "klippor". Tyvärr har jag inte tipps på bra badplatser där. Men hoppas ni trivs där endå.
15 juli 2009 00:45
Tjena!

Åker till Vodice den 15 augusti med två kompisar. Har inte varit där sen jag var liten men min mor åker dit med jämna mellanrum och enligt henne och hennes kompisar är stränderna fortfarande väldigt fina och staden jättemysig.

Ett stenkast från Vodice ligger Sibenik, där har jag bott. Det är en stad som jag varmt rekommenderar. Den är inte stor och har inte samma status som t.ex. Dubrovnik men den är väldigt vacker,gammal och äkta. Det kryllar av trånga, antika gator, förstklassiga fik och även ett och annat schysst uteställe. Det tar 10 min att åka till Sibenik från Vodice, och ni kan åka buss, båt, eller taxi till och med.

Men mitt främsta tips är att ni åker till den näraliggande nationalparken Krka. Vackrare vattenfall i Europa får man leta efter. Kolla in wikipedia-länken nedan. Det anordnas organiserade utflykter till Krka från Vodice (det är en populär destination) men ni behöver bara sätta er på en buss så är ni där på nolltid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Krka_National_Park
Ha en trevlig resa!