Vilken strand o boende koh lanta?

Av Liv
12 dec. 2006 21:36
Visningar: 519
Vi letar boende för några lata dagar på Koh lanta. Önskas: en fin strand som är ganska lugn ett fräscht boende med pool.
Någon som har tips?

Undrar även om man kan åka till Koh mook från koh lanta över dagen, eller är det för långt bort?
tacksam för svar

/en nybörjade i thailand
Av Lanta
13 dec. 2006 09:39
Hejsan
Jag tror att det går dagsturer till Koh Mook över dagen men är inte 100 på det.

Om jag ger dig några hemsidor att kolla o där kan du oxå boka. Gäller det nu under högsäsongen nov-dec eller vid annan tid?
www.lantainfo.com
www.lantayai.com

Har ni små barn är Klong Dao Beach att föredra,då där är så långgrunt. Men o andra sidan är det mest folk på just den stranden,men oxå ett större utbud av boende att välja på än om man väljer någon av stränderna söder ut.
Det är fina stränder hela västsidan ner så det är lite en smaksak om man vill vara tämligen ensammen eller inte. Nu under högsäsong är man inte ensammen någon stans.
Men man upplever inte det som så mkt folk ändå därför att beachen är lång.

välkomna till Koh Lanta.

MVH Laila
Av Liv
13 dec. 2006 12:45
Vi är ett par som vill ha lite lugn och ro. så vi -är inte ute efter västa hålligånget, eller fulla stränder.
Funderar lite på boenden som Lanta Sand Resort eller Baan laanta resort....
Men vi vet som sagt inte någonting om dessa boende eller stränder....

Någon som vet?
Av Lanta
13 dec. 2006 13:16
Hejsan
Tyvärr har jag inte varit vid någon av dessa resorter,så jag kan inte uttala mig mer om dem tyvärr.
De är ju lite dyrare boenden.En tanke bara är om ni skulle välja att bo nere på Baan Lanta Resort,så ligger den så långt ner på ön att det är ganska besvärligt om och när man vill upp till byn,Bansaladan.
Men en del vill bara hålla sig runt resorten man bor på och då är det inga problem. Det går ju taxi (tuc tuc) upp till byn och kanske även bil från resorten,bara att det kostar lite mera så långt söder ut.
Men visst är det fint där nere.

Jag hoppas att någon bott på dessa ställen som kan svara dig lite mera om boendet.

MVH Laila
Av Annte
19 dec. 2006 19:59
Hallå. Jag älskar Lanta!!! Jag rekomenderar Klong Dao stranden. Där är det lugnt och behagligt, inge hålligång. Ett kanonboende som är mycket prisvärt (du kan pruta ner till 1200 bath) är D.R Lanta Bay resort dr/(Logga in för att se e-postadress) Pool området är fint och du ser ut över havet då du ligger vid poolen. De har även några sängar på stranden. Maten är fantastisk på DR Lanta! Vill ni äta billigt och bra kan ni äta på Klong Dao minimart & resturant som ligger en bit bort efter stranden. DR ligger ungefär mitt på stranden.
Av Lanta
19 dec. 2006 20:45
Hejsan
Ja jag kan bara hålla med. Lanta är en skön ö och där kan man verkligen ladda batterierna.
DR Lanta är ett mycket bra val.

Välkomna till Lanta o kanske vi syns där då.
MVH Laila
Av Annte
19 dec. 2006 22:47
Hm...glömde säga att det går turer över dagen till Koh Muk - till själva grottan, Emarald cave. Måste besökas. De är en 3 öar eller 4 öar tripp med bra snorkling (på några av stoppen i allafall) God mat ingår också. Man kan åka både speedboat och big boat (liten färja). Jag satsar då hellre någon krona extra och åker speedboat, man blir upphämtad av båten direkt från stranden nedanför hotellet. Kan annars rekomendera er att stanna några nätter på Koh Muk, Charlie resort har bungalows som är helt okay. Det finns ett billigare (antar jag) ställe också - typ palmblads hyddor där, men jag vet inte vad de heter. Ta i så fall en moppe tur eller lång prommis över till andra sidan där "stan" är. Otroligt billigt även om utbudet är något begränsat.