Vietnam, Kina, Japan - Januari?

Av Filiph
30 okt. 2016 12:14
Visningar: 185
Hej,

La nyligen upp en tråd om resa, men har funderat nu och valt ut lite mer exakt vart. Hoppas ok!

Har tidigare främst rest USA och Europa, men har länge suktat efter helt andra kulturer, där Asien står näst.
Jag har länge varit lite halvt äcklad av tillvaron i Sverige (man bara jobbar) och måste se fler kulturer och människor tror jag för att ändra min livssyn.

Jag tänkte att jag har en budget på 40-50 tusen, tanken var att åka i Januari, om det passar med väder och rutt osv. Vad tror ni om Januari eventuellt februari/mars i länderna?

Har främst varit intresserad av länder som följer:

Kina, Japan, Vietnam
Även rätt så intresserad av typ: Kambodja, Laos kanske. Men det känns så vanligt.

Är det möjligt på 40-50 tusen att eventuellt kombinera Vietnam, Kina, Japan? 2-3 månader. 2-3 Städer Vietnam, fokus på Kina och Tokyo - Osaka?
6 nov. 2016 09:49
Kallt & lågsäsong i Kina & Japan i januari, varmt & högsäsong i Vietnam.
Av Daquiri
6 nov. 2016 12:59
Om du reser på Vietnam i januari är det södra landsdelen som gäller.
Av Filiph
10 nov. 2016 20:21
Citerat från Asianaturelover:
Kallt & lågsäsong i Kina & Japan i januari, varmt & högsäsong i Vietnam.
Japp det är jag medveten om. Överväger ändå ett av länderna iallafall eller är det helt fel tänk i Januari?
Av Filiph
10 nov. 2016 20:21
Citerat från Daquiri:
Om du reser på Vietnam i januari är det södra landsdelen som gäller.
Okej tack, det ska jag tänka på.
Av Filiph
10 nov. 2016 20:22
Hur ska jag tänka med vaccin?

Har blivit tipsad om att ta följande??
Dukoral
Japansk Enfacelit
Tyfoid
och Malaria eventuellt
Av Trea
12 nov. 2016 10:26
Vi var i Vietnam på sommaren, men jag har förstått att det kan vara lite kyligt i den norra delen på vintern. Vi har nyligen skrivit ett inlägg om Vietnam med både egna tips och tips från andra resebloggare: http://www.freedomtravel.se/restips/asien/vietnam/