Vart ska man åka med en 1 åring?

Av Joli81
18 mars 2011 13:18
Visningar: 734
Funderar på att åka utomlands i höst i en vecka, vilka varma ställen rekommenderar ni då?
Av Elena39
18 mars 2011 23:14
lämpligt kan vara att åka till en grekisk ö, om du åker tidigt i höst, annars är det inte så varmt, kreta, zakynthos..dom är barnvänliga...
Av Annl
19 mars 2011 07:56
Hej,

Vi har varit på Kreta när vår flicka var nästan ett år och det fungerade fint och vi hade med oss blöjor och barnmat i burkar.

Jag tror att tricket är att välja ett resmål som är lagom varmt, som inte ligger så långt bort, dvs, en förhålllandevis kort flygning och gärna en resort som är barnanpassad med barnpool m.m. Dvs södra Europa. I Italien är de ju väldigt barnkära och det gäller extra mycket på Siclien men jag tror inte att jag ändå skulle välja Sicilien utan något mera "ordnat" om du förstår hur jag menar.

I julas var vi Tanzania och på Zanzibar och det är malariaområde och du måste ta gula febern spruta för att släppas in och det ligger söder om ekvatorn = extremt stark sol. På samma hotell som vi bodde på på Zanzibar var det en dansk familj med en bebis som kanske inte var mer än max ett halvår. Rena vansinnet enligt min uppfattning.
19 mars 2011 19:39
Hej!

Jag kan tänka mig att Alghero-området i nordvästra Sardinien kan vara något för er. Det beror på när i höst ni tänkte åka men det skulle vara tillräckgligt varmt att bada tills mitten av oktober. Vi var där de sista dagarna i oktober och det var typ 20 grader i luften men lite för kallt att bada för de flesta kanske även om det var några som gjorde det. Alghero är väldigt vackert och det finns hur många boenden som helst att välja från, särskilt privata lägenheter. Fina stränder är det också gott om. Lokalbefolkningen är vänliga och prisnivån på mat och dryck är prisvärt när man jämför med Sverige. Från Skavsta och Göteborg kan man flyga direkt till Alghero med RyanAir.