Vandring i Nepal

21 juli 2016 14:02
Visningar: 461
Hej gänget!

I oktober planerar jag att dra till Nepal. Siktet är inställt på Mount everest base camp och jag tänkte helt enkelt höra om det är någon som är i området under den här tiden och vill göra sällskap. Är precis i början av planeringsstadiet så är väldigt öppen till förslag kring andra rutter osv.

Någon som varit där får gärna tipsa om lokala vandringsbolag man kan följa med upp? Har erfarenhet från svensk fjällvandring men är inte redo att ge mig ut själv så hade varit skönt att ha guide. Letar dock efter schyssta villkor och priser. Någon som kan tipsa?

Så vad säger ni , ska någon joina?
Av Hawaii
22 juli 2016 01:11
Besökte Nepal april 2013 (17 dagar, varav 12 dagar var en vandring Lukla-Namche Bazaar-Gokyo och tillbaka). Vi använde Unique Path och var mycket nöjda. Kunniga och hjälpsamma guider, och allting fungerade bra. Hela programmet var mycket professionellt, bortsett från att vi tyckte det var märkligt att de krävde betalning i kontanter US Dollar - nya $100 sedlar. (Kvällen innan vi flög Kathmandu-Lukla!). Vi valde Gokyo över Mt. Everest p.g.a. vi ville ha en mera unik upplevelse, och det var vi nöjda med. Vi ville undvika Mt. Everest som ju drar till sig de flesta vandrarna, men vi såg Mt. Everest på avstånd många av dagarna. Om du vill kontakta dem, försök att få kontakt med Babu Sitaula, Managing Director.
www.nepaltrekkinginfo.com
(Logga in för att se e-postadress)
1 nov. 2016 12:38
Hej!
Om du av någon anledning skulle skjuta upp din resa till början av 2017 så är jag på utan att tveka! Är det så att du åker som planerat får du hemskt gärna dela med dig av dina erfarenheter!