Vad tycker du om Magasin Reseguiden.se?

Av Niclas
21 apr. 2006 10:19
Visningar: 796
Hej!

Före påskhelgen skickades första nummret av vår nya tidning ut till medlemmar som valt att prenumerera. Har du hunnit läsa den ännu? Vi skulle gärna vilja veta vad du tycker om innehåll och utseende. Vad gillade du att läsa om, vad var mindre intressant? Nästa nummer kommer ut juni och du har möjlighet att påverka utformning och innehåll.
21 apr. 2006 11:16
Hej och stort tack för den nya resetidningen!

Gillar verkligen porträtten av "vanliga resenärer", kul att läsa..

Tycker det vore roligt om ni kunde skriva lite om ekoturism och äventyrsresor, gärna på lite fjärran destinationer.
Vore också intressant att få läsa om att bila runt i Skottland och resor i Indien.
Av Holmis
21 apr. 2006 16:46
tack för det fina numret. lusläste det direkt och så gjorde även resten av min familj (10 stycken) som var här över påsken. fortsätt i samma stil
Av Werner
21 apr. 2006 17:13
Hej
Första nummret av tidningen var helt okej!
I nästa nummer vill jag gärna få tips om att resa så billigt som möjligt som singel, eftersom jag de senaste tio åren rest ensam väldigt mycket , men det kostar dyrt , när man som jag vill veta var jag hamnar och därmed får betala enkelrumstillägg, tillexempel om jag vill ut på kryssning så får jag betala för två personer fast jag reser ensam,
mvh Werner
Av Peps
21 apr. 2006 18:19
Jag gillade tidningen. Det var helt klart en lovande förstautgåva.
Det fanns med många länkar i Citysajterna. Det är bra om man vill ha info och fördjupa sig i resmålet.
Reportagen var bra. Det om Kina gillade jag, klart intressant.
"Keep up the good work"
Av Mamsen
21 apr. 2006 19:44
Tycker att den var dunderbra! Just att det är vanliga människor som skriver om sina resor.. det innebär att man förstår att det blir inte krångligt eller dyrt! Fortsätt med det! Toppen!
Av Stumpan
21 apr. 2006 20:20
Hej och grattis till ett jättebra första nummer!
Jag kastade mig över tidningen och låg i sängen och sträckläste den ! Tycker att den är jättebra och helt fantastisk för att vara gratis! Jag tog med den till skolan och visade flera av mina klasskamrater den och de ska genast anmäla sig som medlemmar på reseguiden.se :-)

Jag ser redan fram emot nästa nummer!

kram på er allihopa i redaktionen

/Anne
21 apr. 2006 21:25
Bra tidning med ett innehåll som nog de flesta kan ha nytta av. Helt i klass med de övriga resetidningar som finns och dessutom GRATIS!
Längtar redan till ert nästa nummer.
Av Fideli
22 apr. 2006 20:20
Hej!
Det var jätteroligt att få första numret i brevlådan. Kändes "lyxigt"! Innehållet var det inte heller något fel på - det fanns mycket inspiration. Tack! (Att det sedan är gratis gör glädjen ännu större)
Av Sweet16
23 apr. 2006 00:02
Hej och tack för tidningen! Jag tycker att det var för många sajtlistor, liksom gjord för att sedan gå in på nätet och få den information man är ute efter. Kul fakta var att man kunde äta med och hos finska familjer, att man kan bo i grotta i Skåne (!) mm. Halvdeppad över Shanghai - det ligger ju så långt bort! Ser fram emot nästa nummer med Sverigespecial och cykelreportage från Gotland! Keep up the good work! Och två saker saknar jag; en vass och rolig krönikör och artiklar om Malta!
Av Marika
23 apr. 2006 12:38
Hej!

Tidningen är verkligen bra! Gillar att ni visar läsarnas bilder - det är ju så det ser ut - inga förskönade bilder och som företagare gillar jag också att ni har annonserna bland reportagen och inte på separata sidor.

Skulle dock uppskatta om ni på de orange sidorna kunde lista hotellen efter land/ort/tema, istället för att som nu ha alla i bokstavsordning. Man tröttnar snabbt när man måste läsa igenom varje spalt. Snabbt ska det gå! =)

Tack för en bra tidning - ser fram emot nästa nummer!

MVH / Marika Simo´
http://www.reseskafferiet.se
Av Ann
23 apr. 2006 16:32
Hej och tack för tidningen!

Den var helt ok och jag gillar bra länkar så kan man fördjupa sig lite mer där det är aktuellt. Lite kul för barnen att läsa utdrag som man själv skrivit i forumet ; ) också.
Det är bra med lite alla möjliga resmål och kostnads/ambitionsnivåer. Fortsätt så! /Ann
Av Mikki
24 apr. 2006 09:52
Jag tycker att det var en toppentidning! Kul att få vara med från början. Har tyvärr inte hunnit lusläsa den ännu som jag skulle vilja. Perfekt med repotage om Island eftersom jag ska åka dit nu i maj.
Läser gärna mer om hur man billigast /lättast reser till lite mer udda resmål som tex Korea, Söderhavsöar, Canada, Japan. Gärna då också tips på boende, mat och praktiska skaer som är bra att tänka på!
Av Legusta
26 apr. 2006 19:22
Mycket bra nummer av Reseguiden och att resenärer och inte resebolag kommer med information förhöjer intrycket av tidningen och forumet här. Jag är impad och ser fram emot att ni riktar in er på en speciell kontinent typ Asien, Sydamerika, Australien och berättar hur man reser dit billigt och kan forsätta till andra resmål inom räckhåll. Jag skulle också gärna vilja ha en guide för snorklare alternativt badresenärer och trekkers.
Av Ad
27 apr. 2006 09:23
Hej!
Bra försök, men tidningen gav en känsla av att vara en enda stor annons. Skilj tydligare mellan redaktionell text och annonser! Då känns tidningen seriösare. Ser fram emot nästa nummer och hoppas på många praktiska tips!
27 apr. 2006 10:35
Gööörbraa tidning, som Göttebôrgaren säger :), ser fram emot nästa nummer!
Ta gärna med bra och billiga semestertips för december/januari eftersom katalogerna för vintersäsongen snart kommer ut och måste bokas.

Mvh
Argentus
27 apr. 2006 14:12
Hej! Kul med en ny resetidning på marknaden!

+ den innehåller information till vanliga resenärer
+ mycket blandad info

- den känns inte så genuin
- känns mer som en kommersiell reklamtidning

Jag tror att ni skulle vinna mycket om ni hade fler läsarsidor. Alltså sidor där läsare får turas om att vara reserapportörer från olika delar av världen. Kul med TemaFrågor som du har ställt i Forumet typ Värsta reseupplevelsen m.m som skulle kunna utökas med fler frågor som typ bästa semesterflirten, värsta semesterdiarrén m.m.

Jag ställer gärna upp som reserapportör:-) Jag ska vandra i Karen Blixens fotspår, undersöka en missionärs vardag, på studiebesök på Svenska Ambassaden med mera.

Lycka till med nästa nummer!

/Kristina Andersson
Av Tess
29 apr. 2006 16:52
Den var super duper....
Har läst tidningen flera gånger och upptäcker hela tiden ny saker.
Bra blandning på resor.
Himla kul med en storstads guide.
Blir så suuuugen på att resa!

/Tess