Vad får man inte missa!?

27 dec. 2016 17:46
Visningar: 1693
Hej! Åker till Guadeloupe två vexkor i feb med min pojkvän! Vi älskar äventyr , regnskog, djur och snorkla i havet! Hur är det Att snorkla där? Någon som vet? Finns det hajar? Rockor? Delfiner? Och vad får man inte missa att se!
/ Mina
29 dec. 2016 14:28
Var där för några år sedan och missa inte en djungelpromenad ner till detta vattenfall. Det tog ca 20 min att klättra ner och där kan man bada i den lilla lagunen. Häftig natur och inga farliga djur :-)
http://www.norwegian.com/globalassets/ip/media/campaigns/us/2015/the-french-caribbean/guadeloupe-forest-waterfall.jpg
I övrigt om ni ska bo på Langley , gå genom skogen efter den lilla stranden vid bungalowerna. Det tar ca 10 min , så är ni ute på en riktig paradisstrand. Ca 200 bort vä sida, ligger en liten restaurang som serverar gudomliga karibiska rätter. Den gamla kvinnan som driver, kan inte ett ord engelska men är otroligt söt och stolt. Klart värt att hoppa buffen ett par gånger för detta.
21 jan. 2017 01:09
Citerat från Larssonmina:
Hej! Åker till Guadeloupe två vexkor i feb med min pojkvän! Vi älskar äventyr , regnskog, djur och snorkla i havet! Hur är det Att snorkla där? Någon som vet? Finns det hajar? Rockor? Delfiner? Och vad får man inte missa att se!
/ Mina
Hej , Ni kan kontakta mig. Jag bor på ön och har bott här i 3 år. Jag har även en hel del utflykter jag tipsar om på min hemsida www.corpo.se och välkommen att maila mig på riktig mail.
Välkomna till Guadeloupe.

// Maria