Utexad och trött, vill iväg på äventyr :)

Av Osias
21 feb. 2013 12:24
Visningar: 292
Efter fem års plugg, så är jag riktigt sugen på att dra iväg innan man måste "stadga" sig och skaffa jobb.

Har alltid (som alla andra svenskar) velat dra till NZ/Australien samt kanske några andra länder om man han råd.. Men så svårt att bestämma vart man ska då det finns en massa ställen man vill till. Men tänkte nog börja i Australien sen få man se vart man hamnar..

Jag vill jobba på ranch, driva en massa kor, surfa, dyka, sitta och hänga med härligt folk över en kall öl, klättra ...bara hänga i en hängmatta..och en massa mer...leva livet ett tag nu när man bara ha pluggat som en tok...min kropp skriker efter det :) och man lever ju bara en gång ;)

Så är det nån därute som känner detsamma, tips på bra ställen i Australien alt andra länder, resekompis, bästa stället att hitta billiga biljetter till Australien samt bara bra tips, tveka inte att höra av dig!

/ Sofia
13 mars 2013 23:44
Hej!
När hade du tänkt att åka? Jag är i Australien nu och reser runt själv förtillfäligt med min bil. Och skulle tycka det vore kul med lite sällskap. Min plan är att ta ett varv runt den här ön till att börja med.

Hör av dig
15 mars 2013 09:39
Hej! :)
Jag planerar att åka till Australien nån gång i juni och letar precis som du efter någon att resa tillsammans med.
Jag har vart i Australien en gång tidigare, 2010 och det är ett resmål som jag verkligen kan rekomendera!!! :D
Om man vill ha kul och leva livet tycker jag att Australien är perfekt! Jag hade tänkt börja min resa i Cairns och resa nedåt längs med kusten och stora barriärrevet, där det är som vackrast! Det är framför allt äventyr jag är ute efter! :)

Om du är intresserad så får du gärna höra av dig till mig här på reseguiden eller på min mail.
Ha det gött så länge! :)
Min mail: (Logga in för att se e-postadress)
6 maj 2013 14:08
Du som vill jobba på ranch har ett ganska bra alternativ hos gap360.com

de har en outback grej där du jobbar med vad du skriver att du vill